شناسهٔ خبر: 67656346 - سرویس استانی
منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رئیس پلیس راهور اصفهان اعلام کرد؛

محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورای حسینی در اصفهان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: محدودیت های ترافیکی به منظور رعایت حال عزاداران حسینی (ع) توسط پلیس راهنمایی و رانندگی در شب و روز تاسوعا، عاشورا و شام غریبان اعمال می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، سرهنگ علی‌اصغر زارع اظهار کرد: در ایام یاد شده در محل های اجرای مراسم در خیابان‌های اصلی شهرهای استان ‌و همچنین در شهر اصفهان این محدودیت‌ها توسط پلیس اجرا می‌شود.

وی افزود: در شهر اصفهان در محدوده های اطراف میدان امام (ره)، احمدآباد به سمت ولیعصر، تقاطع خیابان صغیر اصفهانی به سمت خیابان کمال، چهار راه عسگریه، تقاطع پل میر، شیخ صدوق به سمت چهار راه نظر، میدان بسیج و شهید لاوی به سمت گلستان شهدا، پلیس به منظور پوشش ترافیکی لازم، حضور محسوس خواهد داشت.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان افزود: عصر عاشورا در همه مسیرهای منتهی به میدان امام حسین (ع)، محدودیت تردد خودروها اعمال می‌شود.

وی از شهروندان درخواست کرد که از مسیرهای جایگزین در خیابان های همجوار استفاده کنند و همچنین از مسئولان هیئت‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری نیز خواست که به منظور برگزاری بهتر این مراسم با پلیس همکاری لازم را داشته باشند.

زارع از کاربران ترافیک و متولیان هیات های مذهبی خواست تا به منظور احترام به قانون، حفظ سلامتی همه عزاداران و پیشگیری از حوادث رانندگی، تمامی توصیه های ترافیکی را رعایت کنند.

رئیس پلیس راهور اصفهان افزود: با توجه به ممنوعیت تردد و حرکت وسایل نقلیه میان دسته‌های عزاداری و تجمعات، درخواست می‌شود که رانندگان به منظور پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار، موضوع را جدی بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پوشش مشکی و تیره در این ایام، رانندگان وسایل نقلیه توجه لازم را هنگام رانندگی داشته باشند تا خطر برخورد و تصادف با عابران پیاده کمتر شود.

جابجایی دسته های عزاداری با وانت ممنوع

سرهنگ زارع افزود: حمل سرنشین یا جابجایی دسته های عزاداری با وانت و وسایل نقلیه مخصوص حمل بار خطرناک و ممنوع است.

وی تاکید کرد: هر گونه نوشتار روی بدنه و شیشه های وسایل نقلیه یا گل اندود کردن، برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی ممنوع است و باعث کاهش توجه سایر کاربران و افزایش خطر تصادف می شود.

وی افزود: استفاده از همیاران محرم که آموزش های لازم را دیده باشند با استفاده از جلیقه های شب رنگ و دستانه یا راکت ایست برای ایمنی دسته های عزاداری توسط مسوولان هیات ها لازم است.

رئیس پلیس راهور اصفهان افزود: افرادی که مسئول و مشغول پذیرایی از مردم در این ایام هستند و در سطح راه وسایل نقلیه را متوقف می‌کنند باید از مسافتی قبل با هوشیاری سازی رانندگان موجب کاستن سرعت خودروی آن‌ها شوند.