شناسهٔ خبر: 67651616 - سرویس بین‌الملل
منبع: سنا | لینک خبر

هفته مثبت بورس‌های عربی

عملکرد بورس‌های‌ عربی منطقه در هفته گذشته عمدتا مثبت بود، به طوری که در مجموع ۸ بورس روند افزایشی و ۴ بورس روند کاهشی داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، عملکرد بورس‌های‌ عربی منطقه در هفته گذشته عمدتا مثبت بود. در مجموع ۸ بورس روند افزایشی و ۴ بورس روند کاهشی داشتند.

بر اساس این گزارش، شاخص بورس عراق که در دو ماه گذشته روند کاهشی داشت، این هفته ۸/۳ درصد بالا رفت و بهترین عملکرد را ثبت کرد. شاخص بورس لبنان هم بعد از هفته‌ها افت، این هفته بیش از ۳ درصد بالا آمد.

افزودن بر این، شاخص بورس‌های عربستان و قطر بیش از یک و بورس‌های اردن، دوبی، عمان و ابوظبی کمتر از یک درصد بالا رفتند. شاخص ۴ بورس فلسطین، بحرین، کویت و مصر نیز در هفته گذشته کمتر از یک درصد قرمز رنگ شد.

تاثیر گزارش تورم ایالت متحده بر بازارهای جهانی

این گزارش می‌افزاید؛ گزارش تورم ایالات متحده مهمترین عامل تاثیرگذار بر کلیه بازارهای دنیا در هفته گذشته، از جمله بورس‌های جهان عرب بود. امیدواری به کاهش نرخ تورم ایالات متحده بیشترین تاثیر را بر افزایش بهای نفت خام داشت. البته عوامل دیگری مانند رشد تقاضای تابستانی و شایعه آتش بس بین حماس و رژیم صهیونیستی نیز در این مهم تاثیرگذار بود.

در عین حال، انتظار گزارش کاهش تورم و تقویت شایعه کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو، تضعیف شدید دلار آمریکا را نیز به همراه آورد. به همین علت، بهای طلا نیز افزایش یافت و برای سومین هفته پیاپی، رشد هفتگی را ثبت کرد.