شناسهٔ خبر: 67651238 - سرویس فرهنگی
منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

بازدید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از ۲ سینمای در حال ساخت گلبهار

محمد حسین زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به همراه رئیس گروه سینمایی، سمعی و بصری این اداره کل از ۲ طرح ساخت سینما در گلبهار بازدید و وضعیت آنها را بررسی کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از دو پروژه ساخت سینما در گلبهار گفت: با استقرار دولت سیزدهم همه فعالیت ها بر ۲ موضوع عدالت فرهنگی در توزیع منابع و زیر ساخت های فرهنگی و هنری شهرها و بهره مندی همگانی از امکانات و خدمات در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متمرکز شد.
وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اعتقاد راسخ بر این موضوع که عزم ملی برای تحقق رشد فرهنگ و هنر جامعه و شکوفایی اقتصاد در این حوزه باید به کار گرفته شود تا پویایی و تحرک به جامعه بازگردد؛ تمام امکانات و تلاش خود را مصروف ایجاد زیرساخت فرهنگی و هنری و توزیع عادلانه منابع اقتصادی در کل استان نمود.
محمد حسین زاده با اشاره به پروژه ‌های نیمه تمام فرهنگی و هنری در استان گفت: تا آنجا که مجال خدمت رسانی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه باشد، تمام تلاش خود را جهت تکمیل و اتمام پروژه های نیمه تمام برای استفاده عموم مردم به کار می گیریم.

در ادامه، رییس گروه سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص روند پیگیری انجام پروژه های ساخت سینما در گلبهار در این بازدید گفت: گلبهار فاقد سینما است از این رو فعالان بخش خصوصی با دریافت مجوز از سازمان سینمایی اقدام به ساخت سینما در دو مجتمع تجاری در حال ساخت شامل «نگین » و «آگرین» کردند.

سوسن محمدزاده افزود: پردیس سینمایی «آگرین گلبهار» بخشی از مجتمع تجاری در حال ساخت به همین نام است که ۸۰۰ مترمربع زیربنا و سه سالن ۳۰ نفره، ۴۰ نفره و ۵۰ نفره دارد.

وی بیان کرد: ساخت این پردیس سینمایی از سال ۱۳۹۸ همزمان با ساخت مجتمع تجاری آغاز شده و تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد و ۱۵۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است که برای اتمام خود به ۱۵ میلیارد تومان دیگر نیاز دارد.

محمدزاده اضافه کرد: در کنار این سه سالن سینما، یک سالن چند منظوره با زیربنای ۶۰۰ مترمربع و ۴۱۰ صندلی در مجتمع «آگرین» در حال ساخت و تجهیز شده است.

رییس گروه سینمایی و سمعی - بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سالن سینمایی «نگین گلبهار» در مجتمع تجاری در حال ساختی به همین نام واقع شده است که ۱۹۱ صندلی دارد و همه صندلی های آن نصب شده است.

محمدزاده افزود: همه تجهیزات مربوط به سینما «نگین گلبهار» خریداری شده و آماده نصب است، پس از افتتاح مجتمع تجاری مزبور در ۲ هفته آینده، سینما هم تا یک ماه آتی به بهره برداری می رسد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پایان این بازدید بر تسریع در بهره برداری از سینماهای گلبهار تاکید کرد.