شناسهٔ خبر: 67647012 - سرویس اقتصادی
منبع: اکونیوز | لینک خبر

رفع مشکلات مجتمع «فناوران۲» در دستور کار اتاق اصناف شهرکرد ... -

اقتصاد ایران: شهرکرد-رییس اتاق اصناف شهرکرد گفت: با توجه به این که اتاق اصناف نماینده واحدهای صنفی است از هیچ تلاشی برای حل شدن مشکلات «فناوران ۲» دریغ نکرده و نخواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

محمود حبیبیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت فناوران ۲ و وجود برخی گلایه‌ها از عدم نتیجه‌گیری و تعیین تکلیف این واحد بعد از حدود ۱۴ سال، اظهار کرد: مسئولیت و بار حقوقی این مجموعه بر عهده تعاونی است اما با توجه به اینکه اتاق اصناف نماینده واحدهای صنفی به شمار می‌آید در حدود ۲ سال که در هیأت رئیسه اتاق اصناف هستیم از هیچ تلاشی برای حل شدن این موضوع دریغ نکرده و نخواهیم کرد.

رئیس اتاق اصناف شهرکرد افزود: در تمامی جلسات چه استانی چه کشوری اولویت اصلی حل مشکل مجتمع فناوران ۲ بوده اما متأسفانه تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

وی ادامه داد: در میان خریداران زمین‌ها در مجتمع فناوران ۲ هستند افرادی که با سختی توانستند پول لازم را تأمین و پرداخت کنند به امید اینکه زمین‌ها تغییر کاربری داده شود.

حبیبیان عنوان کرد: یکی از پیشنهادات اتاق اصناف شهرکرد این بود که ۱۸ هکتار از زمین‌های مجموعه فناوران ۲ در اختیار حدود ۷۰۰ نفر از افرادی قرار گیرد که در مرحله اول ثبت نام کردند، فروش نداشتند و هم اکنون مستأجر و دارای پروانه کسب فعال هستند، این صرفاً یک پیشنهاد است و تصمیم گیرنده در نهایت تعاونی است.

رئیس اتاق اصناف شهرکرد اضافه کرد: فرمانداری شهرستان شهرکرد و تیم اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری، همیشه همراه و پیگیر مجتمع فناوران ۲ بوده و هستند، اگر مرجعی مخالف راه‌اندازی این مجموعه است باید پیگیری و مشکل برطرف شود.

وی تصریح کرد: واگذاری زمین برای مجموعه فناوران ۲ با افق‌هایی که در نظر گرفته بودند درست بود، اما در فرآیند واگذاری زمین‌ها ایراداتی وجود داشت.

حبیبیان یادآور شد: این ایرادات شامل عدم انجام استعلامات زمین و واگذاری زمین‌ها در سال ۹۰ تا ۹۵ به تعدادی از افرادی که محق نبوده‌اند مثل کارمندان دولت یا افرادی که پروانه کسب فعال نداشتند، هستند؛ در همین راستا با کمک دستگاه‌های نظارتی پالایشی انجام گرفت.

رئیس اتاق اصناف شهرکرد تاکید کرد: موافقت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری برای سند آمایش سرزمین گرفته شده است، همچنین استعلامات قانونی باید گرفته شود تا بررسی شرایط تغییر کاربری انجام گیرد.