شناسهٔ خبر: 67645978 - سرویس سیاسی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نماینده ادوار مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان: نماینده ادوار مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تیم سیاست خارجی کابینه زیر نظر آقای ظریف خواهد بود تیم سیاست خارجی کابینه زیر نظر آقای ظریف خواهد بود

وکیلی گفت: اگر بنا باشد کسی تعیین کند که چه کسی باید وزیر خارجه باشد طبعا آقای ظریف است و انتخاب نهایی هم با آقای رئیس جمهور است.

صاحب‌خبر -

محمدعلی وکیلی فعال اصلاح طلب و نماینده ادوار مجلس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره چینش کابینه دکتر پزشکیان گفت: حضور هیچ کسی تا الان قطعی نشده است و این اسامی هم که منتشر میشود معمولا مستند نیست. تا این حد معلوم است که مرجع وزارت خارجه دولت چهاردهم آقای ظریف است . اگر بنا باشد کسی تعیین کند که چه کسی باید وزیر خارجه باشد طبعا آقای ظریف است و انتخاب نهایی هم با آقای رئیس جمهور است.

وی ادامه داد: در زمینه تیم اقتصادی هم آقای طیب نیا مرجع است و طبعا روسای بانک مرکزی، برنامه و بودجه و وزیر اقتصاد زیر نظر آقای طیب نیا مد نظر قرار خواهندگرفت . هرگروهی حزبی هم که به آقای پزشکیان کمک کردند طبعا لیست خود را به آقای پزشکیان ارائه خواهند کرد اما در نهایت اینکه از بین این لیست ها چه کسی انتخاب خواهد شد مشخص نیست. اما قطعا افراد جدید با خصلت هایی نظیر شجاعت در کابینه حضور خواهند داشت تا بتوان به سقف آرزهای مردم دست پیدا کرد.

وکیلی در پاسخ به این سوال که آیا کابینه کاملا اصلاح طلب است ؟ بیان کرد:  آقای پزشکیان یک فرد اصلاح طلب است اما در عین حال فردی حزبی نیست. بنابراین اگرچه کابینه ایشان حزبی نخواهد بود اما با رویکردهای اصلاح طلبانه توام خواهد بود. کابینه اصلاح طلب با کابینه حزبی متفاوت است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان تاکید کرد» انتظار عمومی این است که کابینه ای که شکل میگیرد رنگ هیچکس جز خود آقای پزشکیان را نداشته باشد .رای آقای پزشکیان به سبب خصوصیات خاص خودش است و خودش هم اعلام کرده است که امتداد هیچ یک از دولت ها نخواهد بود انتظار افکار عمومی این است که کابینه ای با خصلت های جدید شکل بگیرد .