شناسهٔ خبر: 67645197 - سرویس علمی-فناوری
منبع: ایمنا | لینک خبر

آیکو نئو 9s پرو پلاس رونمایی شد + قیمت و مشخصات

گوشی آیکو نئو 9 اس پرو پلاس (+iQOO Neo9S Pro) به‌صورت رسمی رونمایی شد. تغییر قابل توجه‌ این گوشی نسبت به آیکو نئو 9S پرو، نظر کاربران فضای مجازی را به خود جلب کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، گوشی جدید آیکو با نام آیکو نئو 9s پرو پلاس در چین معرفی شد. این گوشی از مشخصات برجسته‌ای مانند تراشه پرچم‌دار کوالکام و اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک برخوردار است.

آیکو، برند زیر مجموعه ویوو، از محصولات جدید خود یعنی یک هدفون TWS، یک ساعت هوشمند و یک گوشی هوشمند در چین رونمایی کرده است. این گوشی چهارمین مدل از سری نئو ۹ آیکو به حساب می‌آید که در حال حاضر شامل نسخه‌های پایه، پرو و 9s پرو می‌شود. در مدل جدید، اکثر مشخصات و طراحی مشابه مدل‌های موجود است، با این تفاوت که در بخش سخت‌افزار از پردازنده پرچم‌دار کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده شده است.

مشخصات آیکو نئو 9s پرو پلاس

طراحی آیکو نئو 9S پرو پلاس مشابه سایر مدل‌های سری Neo 9 آیکو است، یعنی در این گوشی نیز یک قاب تخت با دو حلقه دوربین در پنل پشتی دیده می‌شود. در پنل جلویی هم یک صفحه نمایش ۶.۷۸ اینچی OLED با وضوح 1.5K و نرخ نوسازی (LTPO) 144 هرتزی به کار گرفته شده که حداکثر روشنایی ۱۴۰۰ نیت را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، صفحه نمایش با یک اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک سه‌بعدی ادغام شده است.

آیکو نئو 9s پرو پلاس

تنظیمات دوربین پشتی دوگانه آیکو Neo 9S Pro Plus از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (لنز سونی IMX921) با لرزش‌گیر OIS و یک دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی تشکیل شده است. یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی نیز جهت ثبت تصاویر سلفی در پنل جلویی قرار گرفته است. شایان ذکر است که دوربین پشتی از فیلمبرداری با کیفیت 8K و قابلیت اسلوموشن با کیفیت 1080p پشتیبانی می‌کند.

در بخش سخت افزار آیکو نئو ۹ اس پرو پلاس از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام به همراه حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه داخلی استفاده شده است، علاوه بر این چیپست اختصاصی آیکو یعنی iQOO Q1 برای تجربه بهتر بازی داخل دستگاه تعبیه شده است. این دستگاه از یک سیستم خنک‌کننده 6K VC نیز برای دفع گرما و حرارت برخوردار است.

آیکو نئو 9s پرو پلاس

این گوشی هوشمند انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری ۵۵۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۱۲۰ واتی می‌گیرد و رابط کاربری OriginOS 4 مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۱۴ را اجرا می‌کند. جالب است بدانید که این دستگاه یک‌سری ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی همچون دستیار ضبط جلسات، copywriting و تشخیص صفحه (screen recognition) را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

قیمت آیکو نئو 9s پرو پلاس

iQOO Neo 9S Pro+ در سه رنگ آبی، سفید و مشکی به بازار عرضه می‌شود. نحوه قیمت‌گذاری این محصول در بازار چین به شرح زیر است:

  • نسخه ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۲۹۹۹ یوان (معادل ۴۱۲ دلار)
  • نسخه ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۳۳۹۹ یوان (معادل ۴۶۷ دلار)
  • نسخه ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۳۲۹۹ یوان (معادل ۴۵۴ دلار)
  • نسخه ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۳۶۹۹ یوان (معادل ۵۰۹ دلار)
  • نسخه ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی با قیمت ۴۰۹۹ یوان (معادل ۵۶۴ دلار)