شناسهٔ خبر: 67645173 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

اعضای جوان ۲۳ ساله در چهارمحال و بختیاری اهدا شد

شهرکرد- ایرنا- مسوول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی ۲۳ ساله از اهالی بازفت با همراهی خانواده نیکوکار وی اهدا و نجات‌بخش بیماران نیازمند عضو شد.

صاحب‌خبر -

پانته‌آ رمضان‌نژاد روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحوم محمدرضا صادقی حسنوند ۲۳ ساله از اهالی بخش بازفت شهرستان کوهرنگ که در روز ۱۹ تیرماه بر اثر تصادف دچار خونریزی مغزی و در بیمارستان اردل بستری شده بود با نظر تیم پزشکی مرگ مغزی وی تایید شد.

وی ادامه داد: پس از تایید مرگ مغزی، این مرحوم به بیمارستان کاشانی شهرکرد اعزام شد و پس از کسب رضایت خانواده وی، عمل جداسازی اعضا انجام و اعضای قابل پیوند به بیماران نیازمند آماده‌سازی شد.

مسوول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این سیزدهمین عمل اهدای عضو انجام شده در استان در سالجاری است.

رمضان‌نژاد با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری به لحاظ اهدای عضو در رتبه هشتم کشور قرار دارد، گفت: در حال حاضر ۸۰ بیمار در استان چشم انتظار پیوند عضو هستند.

به گفته وی، به منظور ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وبگاه skums.ac.ir نسبت به تکمیل «فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو» اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، سالانه بین پنج تا هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند که در ۳۶ درصد موارد، تیم‌های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده‌ها می‌شوند و این در حالی است که در چهارمحال و بختیاری از هر سه خانواده ۲ خانواده برای اهدای عضو بیمار خود اعلام رضایت می‌کند.