شناسهٔ خبر: 67644674 - سرویس فرهنگی
منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس خبر داد:

برگزاری رویداد آیین‌های سوگواری محرم در شیراز/ اجرای کنسرت موسیقی در تخت جمشید و پاسارگاد بعد از ماه صفر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس خبر داد: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از برگزاری رویدادهای فرهنگی و گردشگری مناسبتی در اماکن تاریخی و فرهنگی این استان خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده آیین‌های سوگواری محرم فارس و دیگر استان‌ها در میدان ارگ کریم‌خان شیراز در ایام محرم و صفر برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، محمد ثابت اقلیدی در مراسم تکریم از معاون صنایع‌دستی این اداره کل، افزود: بیش از ۲۰ آیین عاشورایی و سوگواری در فارس وجود دارد که طبق پیش‌بینی‌ها این آیین‌ها باید به‌درستی و در قالب رویداد ملی مذهبی به نمایش درآید ازاین‌رو در تلاشیم این آیین‌ها و برخی از آیین‌های منتخب کشور و کشورهای همسایه را در میدان ارگ کریم‌خانی در شیراز اجرا نماییم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بابیان اینکه برگزاری رویدادهای گردشگری مناسبتی در دستور کار است افزود: برگزاری رویدادها بهانه‌ای تأثیرگذار برای توسعه و رونق گردشگری است و در حال حاضر این امکان در فارس وجود دارد که با تعریف و اجرای این رویدادها بتوانیم شاهد توسعه بیشتر گردشگری در استان باشیم.

ثابت اقلیدی با ذکر مثالی به تکمیل سخنانش پرداخت و گفت: برای نمونه آخرین رویدادی که در فارس اجرا شد کنسرت موسیقی علیرضا قربانی در مجموعه جهانی تخت جمشید بود که موردتوجه مردم قرار گرفت به‌طوری‌که نیمی از شرکت‌کنندگان در این برنامه از استان‌های دیگر به فارس آمده بودند. ثابت اقلیدی بابیان اینکه کنسرت موسیقی مذکور بدون حاشیه برگزار شد و بالندگی و فرهیختگی مردم را به نمایش گذاشت افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها ازاین‌دست برنامه‌ها چون کنسرت موسیقی بعد از ماه محرم و صفر در مجموعه‌های جهانی تخت جمشید و پاسارگاد برگزار خواهد شد.

او در ادامه سخنانش گردشگری را به یک هواپیما تشبیه کرد که دو بالش صنایع‌دستی و میراث فرهنگی است، گفت: توجه به میراث فرهنگی و صنایع‌دستی امری ضروری است و به‌صورت مستقیم بر توسعه و رونق گردشگری تأثیر دارد برای نمونه در دوران کرونا که گردشگری از رونق افتاد شاهد ضرر و زیان و بی‌رمقی حوزه صنایع‌دستی و تأسیسات گردشگری بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در بخش دیگری از سخنانش به ادامه روند توسعه زیرساخت‌ها و برنامه‌های حمایتی از صنایع‌دستی در این استان تأکید کرد و گفت: شهید جمهور توجه خاص و ویژه به مباحث گردشگری و صنایع‌دستی داشت به‌طوری‌که بعد از سال‌ها چتر حمایتی بیمه بر سر هنرمندان صنایع‌دستی قرار گرفت.

ثابت اقلیدی ادامه داد: برنامه‌های حمایتی از هنرمندان صنایع‌دستی در فارس با جدیت بیشتری انجام خواهد شد و همان‌طور که برخی از اماکن تاریخی و فرهنگی استان به هنرمندان واگذار شد این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

او همچنین در بخش دیگری از سخنانش با مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های انجام‌شده در معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، مراتب قدردانی خود را از حضور آقای احمدی به‌عنوان معاونت در این حوزه ابراز کرد و افزود: ایشان فردی پاک دست، مدیر و متخصص است که در طول خدمت در معاونت صنایع‌دستی خدمات شایسته‌ای را ارائه کرد که جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به حضور کم‌نظیر هنرمندان و پیشکسوتان در مراسم آیین تکریم ایشان گفت: بی‌شک حضور و گردهمایی شما هنرمندان در این مراسم نشان از عملکرد خوب و حرفه‌ای آقای احمدی در حوزه صنایع‌دستی فارس دارد و امیدوارم ایشان که هم‌اکنون به سمت مدیرکلی دفتر توسعه و ترویج صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی منصوب شدند در حوزه کاریشان موفق‌تر از قبل باشند.

ثابت اقلیدی در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد که نظام شایسته‌سالاری به معنای واقعی در دستگاه‌های اجرای حاکم و ناظر شود و افرادی با تعهد، تخصص، کاردان، گره‌گشا و روحیه کاری در مناصب مدیریتی قرار گیرند و به میهن عزیزمان خدمت کنند.

بنابراین گزارش مراسم تکریم از معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با حضور جمع کثیری از هنرمندان و فعالان و پیشکسوتان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی استان در شیراز برگزار شد.

 گفتنی است بهزاد احمدی فارسانی که پیش‌ازاین معاون صنایع‌دستی فارس بود با حکم مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی منصوب شد.

انتهای پیام/