شناسهٔ خبر: 67635948 - سرویس اجتماعی
منبع: ایمنا | لینک خبر

هوای خنک در راه استان اصفهان است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مطابق با پیش‌بینی هواشناسی از فردا دمای هوا در بیشتر مناطق استان اصفهان، دو درجه خنک‌تر خواهد شد.

صاحب‌خبر -

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه هوای خنک در راه استان اصفهان است، اظهار کرد: شرایط وزش تندبادهای محلی و کاهش کیفیت هوا و میدان دید به علت خیزش کانون‌های گردوغبار از شرق و شمال استان تا روز یکشنبه بیست‌وچهارم تیر، با هشدار سطح زرد هواشناسی ادامه دارد.

وی با اشاره به تداوم شرایط گرد و غبار تا اوایل هفته آینده بر ممنوعیت هر اقدام که منجر به تشدید گرد و خاک و آلاینده‌ها می‌شود، افزود: خاکبرداری، آتش زدن بقایای کشاورزی و فضای سبز، فعالیت‌های معدنی و حمل و نقل خاک، گچ در شرایط گرد و غبار ممنوع خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: رعایت توصیه‌های بهداشتی و حفاظت فردی در برابر گردوخاک به ویژه افراد آسیب‌پذیر و بیماران، استفاده از ماسک استاندارد، خودداری از ورزش و فعالیت‌های بدنی در فضاهای باز در شرایط گرد و غبار ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته اضطرار شرایط گرد و غبار به طور مستمر نسبت به رصد و پایش شرایط ایجاد شده با صدور اطلاعیه‌ها پایش کانون‌های فرسایش بادی و اعمال محدودیت‌های اقدام خواهد کرد.