شناسهٔ خبر: 67628753 - سرویس استانی
منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان:

تکریم خانواده شهدا موجب تقویت فرهنگ ایثار در جامعه می‌شود

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: تکریم خانواده شهدا به‌ویژه پدران و مادران شهدا یک وظیفه همگانی و اصل مهم در نظام اسلامی است که موجب تقویت فرهنگ ایثار در جامعه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد امروز _جمعه بیست‌ویکم تیر_ در دیدار با خانواده شهید «حمیدرضا آرش‌منش» که به اتفاق محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان، مسئولانی از بنیاد شهید و جمعی از همکاران در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان انجام شد، اظهار کرد: خدا را شاکریم که فرصت دیدار با خانواده این شهید والامقام همزمان با ایام محرم و شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) فراهم شد؛ مقام معظم رهبری شهید را قله و مادر و پدر شهید را دامنه‌ساز آن می‌دانند که قابل الگو سازی برای جامعه است.

وی با قدردانی از مجاهدت‌های شهدا و خانواده معزز آن‌ها در طول هشت سال دفاع مقدس، افزود: تکریم خانواده شهدا به‌ویژه پدران و مادران شهدا یک وظیفه همگانی و اصل مهم در نظام اسلامی است که موجب تقویت فرهنگ ایثار در جامعه می‌شود.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این جلسه موضوع احداث مسجد امام رضا (ع) در خیابان شهید آیت مطرح شد که با توجه به سیاست‌های اخیر مدیریت شهری مبنی بر طرح چشمه‌های نورانی مبنی بر واگذاری زمین در محل‌هایی که مسجد ندارد، به‌تازگی در این محدوده زمینی با مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان در اختیار هیئت امنای مسجد قرار گرفت و مراحل صدور پروانه آن در حال انجام است.

صیرفی‌نژاد ادامه داد: امیدواریم با یاری خداوند و همت هیئت امنای مسجد به‌زودی مراحل صدور پروانه انجام شود و بتوانند به تعهدات خود در قبال احداث مسجد در این محدوده برای رفع نیازهای فرهنگی و مذهبی شهروندان اقدام کنند.

وی گفت: امیدوارم خدمتگزاران خوبی برای مردم و خانواده معزز شهدا باشیم.

به گزارش ایمنا، شهید حمیدرضا آرش‌منش نوزدهم تیر ۱۳۴۵ دیده به جهان گشود و در دوره دبیرستان به‌عنوان رزمنده بسیجی عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد؛ یازدهم آبان ۱۳۶۱ در عملیات محرم در منطقه عین‌خوش به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاک او در گلستان شهدای اصفهان، قطعه شهدای عملیات محرم به خاک سپرده شد.

در این دیدار مداحی و نوحه‌سرایی توسط «مهدی یزدانی» مداح اهل بیت صورت گرفت و حاضران در سوگ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گریستند.