شناسهٔ خبر: 67625118 - سرویس بین‌الملل
منبع: میزان | لینک خبر

انتخابات آمریکا؛ گردهمایی دموکرات‌ها برای جمع‌آوری کمک‌های مالی لغو شد

جو بایدن با چالشی جدید در مسیر مبارزه انتخاباتی مواجه شده و اهداکنندگان، گردهمایی جمع‌آوری کمک‌های مالی را در شیکاگو لغو کردند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان -  حامیان دموکرات عمیقا نگران ماندگاری جو بایدن به عنوان یک نامزد انتخاباتی هستند و این حزب همچنان با مسیر رو به جلو برای معرفی رسمی نامزد انتخاباتی دست و پنجه نرم می‌کند.

اهداکنندگان مالی اغلب در پشت صحنه فعالیت می‌کنند و به گفته منابع، پس از توقف عملکرد بایدن در مناظره اخیر، به‌طور فزاینده‌ای نگران نامزدی وی شده‌اند.

درخواست حامیان مالی برای برکناری بایدن

جورج کلونی، که یکی از بزرگ‌ترین حامیان مالی بایدن در هالیوود بود، گامی قابل‌توجه برداشت و علنا از او خواست تا از رقابت‌های ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند.

اظهارات نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا، نیز شک و تردید‌های جدیدی را در میان اهداکنندگان ایجاد کرد.

پلوسی گفت: این امر به رئیس‌جمهور بستگی دارد تا تصمیم بگیرد آیا نامزد انتخاباتی باقی بماند یا خیر؛ همه ما او را تشویق می‌کنیم که این تصمیم را بگیرد، زیرا زمان کم است.

لغو مراسم اهدای کمک مالی

یک منبع آگاه به سی‌ان‌ان گفت که سازمان‌دهندگان دستکم یک گردآوری کمک مالی در شیکاگو را که در طول کنوانسیون ملی دموکرات‌ها برنامه‌ریزی شده بود، لغو کرده‌اند.

بلافاصله پس از مناظره بایدن و ترامپ، سازمان دهندگان، گفت‌وگو‌ها در مورد برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی را تا بعد از تعطیلات ۴ جولای (۱۴ تیر) متوقف کردند.

به‌تازگی نیز کمیته میزبان تصمیم گرفت به این رویداد ادامه ندهد و دلیل آن اختلاف نظر در مورد چگونگی ادامه با توجه به کاهش مداوم حمایت از نامزدی بایدن بود.

کامالا هریس به دنبال جلب حمایت اقلیت‌های نژادی

ابتدا، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، به نوادا رفت تا کمپین تبلیغاتی انتخابات مجدد بایدن را برای آمریکایی‌های آسیایی‎تبار، بومیان هاوایی و جزایر اقیانوس آرام راه‌اندازی کند و این جمعیت را با عنوان «دوستان دیرینه» خطاب کرد.

سپس، او در دالاس بود تا در گردهمایی سالانه «آلفا کاپا آلفا سوریتی» صحبت کند؛ گروهی به عنوان دانشجو در دانشگاه هاوارد، یکی از مشهورترین کالج‌های سیاه‌پوست در این کشور.

رویداد‌هایی که او در روز‌های متوالی برگزار کرد نشان می‌دهد که چگونه هویت نژادی و پیشینه شخصی او می‌تواند به انتخاب مجدد جو بایدن پس از اجرای مناظره کمک کند و در صورت کناره‌گیری، او را تبدیل به یک جانشین بالقوه قدرتمند کند.

ادعای ترامپ درباره دارایی بایدن

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، می‌گوید که جو بایدن خانه‌های بیشتری نسبت به او دارد و در ۴ مقصد گران‌قیمت برای تعطیلات خانه دارد.

ترامپ در گردهمایی تبلیغاتی در فلوریدا استدلال کرد که بایدن در دوران ریاست‌جمهوری خود زمان زیادی را در تعطیلات گذرانده است.

انتهای پیام/