شناسهٔ خبر: 67621246 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

آبرسانی به ۵۷۰ روستای کردستان در حال اجراست

سنندج- ایرنا- رئیس هیات مدیره شرکت مهندسی آبفا کشور گفت: آبرسانی به ۵۷۰ روستای استان کردستان در قالب طرح‌های مختلف در حال اجراست و پیشرفت قابل قبولی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مسعود علویان صدر روز پنجشنبه در بازدید از طرح های در مدار و در حال ساخت آب و فاضلاب شهرستانهای دیواندره و مریوان بر ضرورت تامین آب پایدار مناطق مرزی بویژه استان کردستان تاکید کرد.

وی افزود: شرکت مهندسی آبفا کشور و تمام شرکتهای آبفا که میزبان زائران در اربعین خواهند بود با اتخاذ تمهیدات لازم تلاش دارند بهترین میزبانی را ارائه دهند.

علویان صدر در بازدید از پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر دیواندره در جریان آخرین وضعیت روند احداث این تصفیه خانه قرار گرفت.

ساخت این تصفیه خانه از سال ۹۵ آغاز شده و با ظرفیت تصفیه ۶ هزار و ۳۴۰ مترمکعب در شبانه روز، برای جمعیت ۴۲ هزار نفر در حال اجراست.

در حال حاضر ابنیه تصفیه خانه ۹۰ درصد و این طرح در مجموع ۴۵ درصد پیشرفت دارد و برای تکمیل نیاز به ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد که در صورت تامین اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره برداری خواهد رسید.

این تصفیه خانه قابلیت ارتقا ظرفیت تصفیه تا ۹ هزار و ۵۱۰ مترمکعب در شبانه روز و جمعیت ۶۳ هزار نفر برای افق طرح را دارد.

علویان صدر در ادامه از پروژه در مدار تصفیه خانه آب شرب شهر دیواندره بازدید کرد.

این تصفیه خانه در زمینی به مساحت ۴.۵ هکتار، با ظرفیت تصفیه آب به میزان ۲۵۰ لیتر در ثانیه و با هدف تامین آب شهر دیواندره و ۷۳ روستای‌مجتمع اوباتو با هزینه ۲ هزار و ۵۰۰میلیارد ریال سال گذشته به بهره برداری رسید.

آبرسانی به ۵۷۰ روستای کردستان در حال اجراست

تصفیه خانه آب دیواندره با روش فیلتراسیون مستقیم با هدف تامین آب شرب بلندمدت و سالم به صورت پایدار شهر دیواندره ساخته شده و آب شرب پایدار مورد نیاز ۵۱ هزار نفر را تامین می کند.

رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی آبفا کشور در ادامه و در سفر به شهرستان مریوان از تصفیه خانه آب اضطراری این شهر بازدید کرد.

پروژه تصفیه خانه آب اضطراری شهر مریوان با هدف بهره مندی ۴۰ هزار نفر در شرق شهر مریوان از آب شرب تصفیه شده با ظرفیت ۲۵۰ لیتر در ثانیه و با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال سال ۱۴۰۱ وارد مدار بهره برداری شد.

علویان صدر در ادامه از اقدامات آبرسانی و ساماندهی فاضلاب در مرز باشماق مریوان بازدید کرد.

این اقدامات شامل حفر و تجقهز دوحلقه چاه - نیرورسانی - اجرای خط انتقال به طول ۱۰ کیلومتر- ساخت مخزن ۵۰۰ مترمکعبی با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و تنش آبی با هدف تامین آب پایدار زائرین اربعین حسینی و روستای باشماق در حال انجام است.

در بخش فاضلاب نیز هزار و ۸۰۰ متر لوله گذاری و احداث شبکه در ورودی شهر مریوان و پایانه مرزی باشماق برای هدایت فاضلاب در حال اجرا است.