شناسهٔ خبر: 67621175 - سرویس اجتماعی
منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

گرمای شدید در ارتفاعات بیشتر مناطق کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از استقرار جوی پایدار و هوای گرم طی روز در ارتفاعات بیشتر مناطق کشور خبر داد و بر ضرورت انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از گرمازدگی توصیه کرد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی مناطق کوهستانی کشور طی پنجشنبه و جمعه (٢١ و  ٢٢ تیر) اظهارکرد: استقرار جوی پایدار و هوای گرم  طی روز درارتفاعات اکثر مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود بنابراین تمهیدات لازم جهت کاهش آسیب ناشی از افزایش اشعه فرابنفش به‌ویژه طی ساعات ظهر اندیشیده و اقدامات لازم جهت اجتناب از گرمازدگی طی روز به عمل آید.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: وقوع ناپایداری‌های محلی و منطقه‌ای به شکل رگبار و رعدوبرق موقتی طی ساعات بعدازظهر و غروب در ارتفاعات البرز به‌ویژه البرز مرکزی و البرز شرقی، ارتفاعات شمال شرق، ارتفاعات جنوب کرمان و شمال هرمزگان و با شدت کمتر در ارتفاعات شمال غرب دور از انتظار نیست.

وی توصیه کرد: با توجه به وقوع بارش‌ها به شکل رگبار و رعدوبرق موقتی به‌ویژه برای ساعات بعدازظهر و غروب، زمان‌بندی مناسب برای اجتناب از حضور در طبیعت در مناطق مذکور طی ساعات بعدازظهر و غروب به‌ویژه در ارتفاعات البرز مرکزی انجام و در این مناطق به تغییرات شرایط جوی اعم از افزایش حجم ابرها، افزایش سرعت وزش باد و رشد عمودی ابرها از ساعات ظهر به بعد توجه شود.

ضیاییان ادامه داد: در زمان وقوع رعدوبرق و تگرگ از قرارگرفتن در فضای باز اجتناب و اقدامات ایمنی لحاظ شود.

وی افزود: وزش باد به‌ویژه طی بعدازظهر تا غروب و گاهی وزش باد شدید در سایر مناطق کوهستانی کشور، مهمترین پدیده جوی است که در برخی نواحی با خیزش گردوخاک همراه است.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران طی روزهای پایانی هفته گفت: طی این مدت آسمانی صاف تا نیمه ابری، به‌تدریج رشد ابر و افزایش سرعت وزش باد، طی بعدازظهر و غروب وقوع رگبار و رعدوبرق و افزایش سرعت باد پیش‌بینی می‌شود.