شناسهٔ خبر: 67619845 - سرویس فرهنگی
منبع: انتخاب | لینک خبر

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۲۰ تیر ۱۳۸۰: درخواستی که مولوی عبدالحمید مطرح کرد

خاطرات هاشمی رفسنجانی: عصر، مولوى عبدالحميد [اسماعیل‌ زهی]، از علماى زاهدان، همراه جمعى از علما و [آقای باقر کُرد]، نماينده زاهدان آمدند. براى به‌كارگيرى بيشتر اهل‌سنت، در پُست‌هاى مهم دولتى و نيز انتخاب نماينده ولى‌فقيه براى اهل‌سنت، از خود علماى اهل‌سنت، استمدادكردند وگفتند، بعد از دولت سازندگی، طرح مهمى در سيستان و بلوچستان، شروع نشده و بعضى از همان طرح‌ها هم با تأخير مواجه شده است.گفتند، به خاطر فتاواى علماى سُنى ايران و پاكستان و افغانستان، در تحريم ترياك، طالبان كشت ترياك را ممنوع كرده‌اند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
۲۰ تیر ۱۳۸۰: براى افتتاح همايش «نيروهاى تخريب در دفاع مقدس»، [نخستین گردهمایی رزمندگان تخریب‌چی]، به ستاد مشترك سپاه، در محل ورزشگاه نوبنياد رفتم. چند هزار نفر جمع بودند. آقاى رحيم صفوى، [فرمانده سپاه پاسداران]، گزارشى داد و خيرمقدم گفت. سپس فيلمى مستند از صحنه‌هاى عمل تخريب در جنگ را نشان دادند و دكلمه [زینب معصومی] دختر شهيدى را شنيديم. من هم سخنرانى‌كردم ؛ دربارة افتخارات جنگ و نقش مهم تخريب، درگشودن معبرها، براى پيشروى نيروها و سپس تلاش‌شان براى پاكسازى مناطق آلوده كه مجموعاً 5/7 ميليون قبضه مين وگلوله و بمب كشف و خنثى شده و در طول جنگ، 800 معبر به طول 240 كيلومتر، بازكرده‌اند. 
 
عصر، مولوى عبدالحميد [اسماعیل‌ زهی]، از علماى زاهدان، همراه جمعى از علما و [آقای باقر کُرد]، نماينده زاهدان آمدند. براى به‌كارگيرى بيشتر اهل‌سنت، در پُست‌هاى مهم دولتى و نيز انتخاب نماينده ولى‌فقيه براى اهل‌سنت، از خود علماى اهل‌سنت، استمدادكردند وگفتند، بعد از دولت سازندگی، طرح مهمى در سيستان و بلوچستان، شروع نشده و بعضى از همان طرح‌ها هم با تأخير مواجه شده است.گفتند، به خاطر فتاواى علماى سُنى ايران و پاكستان و افغانستان، در تحريم ترياك، طالبان كشت ترياك را ممنوع كرده‌اند.  
 
در [شهر] برادفورد انگليس، درگيرى نژادپرستان سفيدپوست بومى با مهاجران آسيايى ادامه دارد. بشار اسد، [رییس‌جمهور سوریه]، در آلمان، مواجه با امواج تظاهرات مخالفان شده؛ به بهانه سركوب آزادى‌خواهان در سوريه، ولى پشت‌پردة مخالفت‌ها، صهيونيست‌ها قرار دارند.  
 
نيروى انتظامى مى‌گويد، قاتل زن‌هاى فاسد مشهدى را پيدا كرده است؛ گويا تاكنون 17 نفر را كشته ‌است.
لینک کوتاه کپی لینک