شناسهٔ خبر: 67616168 - سرویس علمی-فناوری
منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

8 روستای خراسان جنوبی به اینترنت پرسرعت متصل شدند | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: 8 سایت توسعه شبکه ملی اطلاعات با اعتباری بالغ بر 268 میلیارد ریال و با هدف اتصال 8 روستای دیگر استان راه اندازی شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی، مصطفی بهی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان، از اتصال 8 روستای دیگر استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.
وی افزود: از نیمه خرداد ماه تا کنون با راه اندازی 8 سایت دیگر توسعه شبکه ملی اطلاعات 8 روستای استان از خدمات مبتنی بر این شبکه و اینترنت پرسرعت همراه بهره مند شدند.
بهی با اشاره به اینکه از این تعداد، 3 سایت جدید در روستاهای مهمان شهر آهنگران شهرستان زیرکوه، شیرگ آقا شهرستان سربیشه و ساقی شهرستان بیرجند احداث و راه اندازی شده اند که این روستاها را از پوشش تلفن و اینترنت پرسرعت همراه بهره مند کرده اند، تصریح کرد: همچنین با ارتقاء تکنولوژی 5 سایت دیگر تلفن همراه، روستاهای زنوغان طبس، زهاب سفلی نهبندان، گیو خوسف، بوته زیرک درمیان و گلوباغ سربیشه از پوشش اینترنت پرسرعت همراه بهره مند شدند.
به گفته مدیرکل ارتباطات استان خراسان جنوبی با راه اندازی این سایت ها که با اعتباری بالغ بر 268 میلیارد ریال از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرایی شده اند، خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه در دسترس بیش از 1000 خانوار روستایی استان قرار گرفت.