شناسهٔ خبر: 67616070 - سرویس فرهنگی
منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

انیمیشنی که ۲ قسمت آن در میان این ۵ انیمیشن است!

با ۵ انیمیشن پرفروش تاریخ سینمای جهان آشنا شوید

«درون و بیرون ۲» با فروش بالایی که در گیشه داشته توانست از انیمیشن «مینیون‌ها» که در سال ۲۰۱۵ یک میلیارد و ۱۵۷ میلیون دلار فروش کرده بود، سبقت بگیرد و رده پنجم پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ را به خود اختصاص دهد.

صاحب‌خبر -

همشهری آنلاین: امسال تنها فیلمی که در سینمای جهان فروشی بیش از یک میلیارد دلار داشته، قسمت دوم انیمیشن پرطرفدار «درون و بیرون» است که یک میلیارد و ۲۳۴ میلیون دلار فروخته. بعد از این انیمیشن، قسمت دوم لایو اکشن «تلماسه» قرار دارد که ۷۱۱ میلیون دلار فروخت. «درون و بیرون ۲» با این فروش بالا توانست از انیمیشن «مینیون‌ها» که در سال ۲۰۱۵ یک میلیارد و ۱۵۷ میلیون دلار فروش کرده بود، سبقت بگیرد و رده پنجم پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ را به خود اختصاص دهد. در اینفوگرافی زیر ۵ انیمیشن پرفروش تاریخ را مشاهده می کنید.

با ۵ انیمیشن پرفروش تاریخ سینمای جهان آشنا شوید

منجمد ۲ (۲۰۱۹) Frozen II

فروش: یک میلیارد و ۴۵۱ میلیون دلار

وقایع «منجمد ۲» که سه سال پس از فیلم نخست اتفاق می‌افتد، داستان خواهران آنا و السا در کنار یخ‌فروش، گوزن شمالی و یک آدم‌برفی را روایت می‌کند که به جنگل جادویی افسون‌شده می‌روند تا منشأ قدرت جادویی السا را کشف کنند.

با ۵ انیمیشن پرفروش تاریخ سینمای جهان آشنا شوید

فیلم برادران سوپر ماریو (۲۰۲۳) The Super Mario Bros. Movie

فروش: یک میلیارد و ۳۶۱ میلیون دلار

ماریو و لوئیجی که دو برادر لوله‌کش ایتالیایی ـ آمریکایی هستند، به دنیای دیگری منتقل میشوند و درگیر نبردی بین «سرزمین قارچ ها» به رهبری پرنسس پیچ و «کوپا تروپا» به رهبری باوزر میشوند. ماریو و لوئیجی با کمک به پرنسس پیچ می‌توانند به دنیای خودشان بازگردند.

با ۵ انیمیشن پرفروش تاریخ سینمای جهان آشنا شوید

منجمد (۲۰۱۳) Frozen

فروش: یک میلیارد و ۲۷۴ میلیون دلار

السا و آنا دو خواهر پرنسس هستند و السا دارای قدرتی جادوییِ تولیدِ برف و یخ است. یک شب السا و آنا در حال بازی هستند که السا به‌طور اتفاقی با یکی از پرتوهای یخی خود به سر آنا ضربه می‌زند و باعث می‌شود که او بی‌هوش شود.

با ۵ انیمیشن پرفروش تاریخ سینمای جهان آشنا شوید

شگفت‌انگیزان ۲ (۲۰۱۸) Incredibles ۲

فروش: یک میلیارد و ۲۴۲ میلیون دلار

داستان این قسمت دقیقاً بعد از قسمت اول آغاز می‌شود. فعالیت ابرقهرمانان به خاطر خسارت‌هایی که آنها به شهر وارد کرده‌اند، به حالت تعلیق درآمده و این باعث می‌شود تا خانواده پار با چالش‌هایی مواجه شوند. اما آقای شگفت‌انگیز دست روی دست نمی‌گذارد و به سراغ فعالیت‌های قدیمی‌اش می‌رود.

با ۵ انیمیشن پرفروش تاریخ سینمای جهان آشنا شوید

درون و بیرون ۲ (۲۰۲۴) Inside Out ۲

فروش: یک میلیارد و ۲۳۴ میلیون دلار

داستان انیمیشن یک سال پس از وقایع قسمت قبل اتفاق می‌افتاد و ماجراهای رایلی را دنبال می‌کند که هم‌زمان با ورود به ۱۳ سالگی و دوران بلوغ دچار تغییرات روحی و عاطفی می‌شود و این موضوع احساسات درون او را دچار چالش‌های عجیب می‌کند.