شناسهٔ خبر: 67615921 - سرویس سیاسی
منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

دبیرکل حزب‌ الله لبنان:

شهدای طوفان الاقصی از روشن‌ترین مصادیق شهادت راه خدا هستند

دبیرکل حزب‌ الله لبنان در مراسمی به مناسبت شهادت «محمد نعمه ناصر» از فرماندهان ارشد حزب‌الله در حومه بیروت، گفت: شهدای طوفان الاقصی از روشن‌ترین مصادیق شهادت راه خدا هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العهد، «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌ الله لبنان در مراسمی به مناسبت شهادت «محمد نعمه ناصر» از فرماندهان ارشد حزب‌الله در مجتمع امام مجتبی (ع) واقع در حومه بیروت گفت: شهدای طوفان الاقصی از روشن‌ترین و بلندمرتبه‌ترین مصادیق شهادت راه خدا هستند، زیرا آن‌ها در نبرد حقِ روشن و آشکاری که هیچ شک و شبهه‌ای به آن وارد نیست، جنگیده‌اند.

نصرالله در آغاز این سخنرانی به خانواده شهدایی که در روزها و هفته‌های گذشته به درجه رفیع شهادت نائل آمدند تبریک و تسلیت گفت و برای از دست دادن عزیزانشان با آنان ابراز همدردی کرد.

وی افزود: من در مراسم شهدای فرمانده سخن می‌گویم، اما آرزو داشتم که ای کاش می‌توانستم در مراسم هر شهیدی صحبت کنم. من آرزو می‌کنم که عمرم را در خانه این شهدا و در میان خانواده‌های آنان سپری کنم، اما متأسفانه این کار به دلایل گوناگون، شدنی نیست. شهدای ما همگی شهدای راه خدا هستند و همگی فرمانده، چراغ راه و شهدای عزت، کرامت و شرف هستند.

نصرالله گفت: هنگامی که من یا هرکدام از برادرانم صحبت می‌کنیم، حتی اگر در اوج جنگ باشیم باز هم با اطمینان صحبت می‌کنیم؛ چرا که اولا ما بر خدا توکل می‌کنیم، ثانیا ما رزمندگانی چون ابونعمه، ابوطالب، جواد و دیگر رزمندگان را داریم. ما می‌دانیم که در مسیر ما چه بوده است و می‌دانیم که چه فرماندهان، رزمندگان، قهرمانان، افراد اهل عزم و اراده و همچنین چه محیط شریف، مؤمن، شکیبا و مبارز در راه حقی داریم. سردار حاج ابونعمه رزمنده، اسیر و مبارز بود و دو بار جانباز شد. او فرمانده بود و در پایان نیز عاقبت به خیر شد.

حاج ابونعمه در جنگ ۳۳ روزه ۳۳ روز زیر آتش بود

نصرالله ادامه داد: حاج ابونعمه در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶، ۳۳ روز در جبهه و زیر آتش بود، او برای نبرد و رویارویی با داعش به سوریه رفت و سپس برای مبارزه با داعش و فرماندهی عملیات به عراق رفت. همچنین او در درگیری‌ها در برخی مناطق شرقی نیز شرکت کرد.

وی افزود: رزمندگان مقاومت برای حضور در خط مقدم نبرد طوفان الاقصی از یکدیگر سبقت می‌جویند. پایبندی ما به نبرد طوفان الاقصی، از روز نخست پایبندی قاطع بوده است. ما نبرد خود در جبهه لبنان را نیز طوفان الاقصی نامیدیم.

خواسته ما استهلاک دشمن است که محقق شده است

نصرالله گفت: ما وارد نبرد طوفان الاقصی شدیم و اهدافی را برای آن تعیین کردیم. چیزی که برای ما در این نبرد اهمیت دارد، اوضاع دشمن و اذعان آن به این اوضاع است؛ زیرا نبرد ما با این دشمن است و خواسته ما از این جبهه، استهلاک توانایی‌های دشمن است که تاکنون تحقق یافته است.

وی افزود: ما توانستیم بخش بزرگی از توانایی‌ها و نیروهای دشمن را به خود مشغول کنیم و دشمن را از یک‌سره‌کردن کار جنگ در غزه دور کنیم. ما تاکید کردیم که شمال به غزه مرتبط است و اگر دشمن می‌خواهد شمال آرام بگیرد باید جنگ در غزه متوقف شود.

نصرالله ادامه داد: کسانی که خارج و داخل رژیم دشمن را دنبال می‌کنند، اطمینان دارند که توقف جنگ در غزه تنها راه توقف جنگ در شمال است.

وی گفت: دشمن نه تنها از ورود به الجلیل می‌ترسد بلکه از اندیشه صرف به نفوذ نیز می‌هراسد. این موضوع دشمن را به حضور نیروی انسانی بیش‌تر برای جبران تلفات تکنولوژیک مجبور کرده است که استهلاک بیش‌تر آن را در پی داشته است.

نصرالله ادامه داد: نیاز دشمن به حضور نیروی انسانی در نتیجه استهلاک آن از سوی ما، دشمن را به سوی ایجاد بحران اجتماعی از طریق درخواست از حریدی‌ها برای خدمت نظامی در ارتش اشغالگران سوق داده و باعث شده رهبر معنوی آنان تهدید کند که حریدی‌ها این رژیم را ترک خواهند کرد.

وی افزود: جنگ و نیاز به نفرات و تجهیزات، دشمن را ناچار به افزایش مدت سربازی اجباری کرده و افزایش این مدت نیز بحران اجتماعی دیگری را داخل رژیم اشغالگر ایجاد می‌کند.

نصرالله گفت: جبهه لبنان به تحقق اهداف خود ادامه می‌دهد و به دشمن فشار می‌آورد. دشمن یا باید تسلیم شود و یا این که نابود شود. دشمن در جریان این جنگ بدترین روزهایش را سپری می‌کند.

ستیز نتانیاهو، بن گویر و اسموتریچ

وی افزود: امروز نتانیاهو، بن گویر و اسموتریچ کسانی هستند که برای منافع خود و برای تضمین باقی‌ماندنشان در قدرت، با دستیابی به توافق ستیزه می‌کنند.  شکست، عنوان این مرحله در داخل رژیم دشمن است، چرا که هیچ کدام از اهداف دشمن در غزه محقق نشده است.

حماس نماینده محور مقاومت است

وی ادامه داد: حماس نماینده محور مقاومت در گفت‌وگوهاست. حماس به هرچه رضایت دهد ما نیز همگی به آن رضایت می‌دهیم، زیرا حماس با گروه‌های فلسطینی هماهنگ است. باید برای مقاومت فلسطین اتحاد و دلاوری را در برابر فشارهایی که متحمل می‌شوند ثبیت کنیم.

پافشاری به عملیات رفح اذعان نتانیاهو به شکست است

نصرالله افزود: پافشاری نتانیاهو به عملیات رفح اذعان وی به شکست است، زیرا عملیات در این منطقه کوچک و فشرده که اعلام کرده بودند به دو هفته زمان نیاز دارد، ۲ ماه و ۴ روز است که به طول انجامیده و شاید به ۴ ماه نیز برسد.

وی ادامه داد: یکی از دستاوردهای لبنان از پایداری مقاومت فلسطین آن است که اگر دشمن پیروزی سریعی را در غزه محقق می‌کرد، لبنان نخستین مکانی بود که در دایره تهدید قرار می‌گرفت. دشمن در رفحِ ۲۷ کیلومتری به ۴ ماه زمان نیاز دارد و می‌خواهد ما را به یورش به جنوب لیطانی تهدید کند! دشمن از لبنان و به ویژه از جنگ ۳۳ روزه که اهداف بزرگی را تعیین کرده بود و در تحقق آن‌ها شکست خورد، درس گرفته است.

خواسته دشمن به دورکردن ۱۰ کیلومتری ما از مرز تغییر کرد

وی افزود: دشمن در آغاز گفت که می‌خواهد حزب‌الله را ۳ کیلومتر از مرز دور کند. ما نیز از سلاح «کورنت» با برد ۸ کیلومتر رونمایی کردیم. سپس دشمن تصمیم گرفت که ما را ۸ کیلومتر از مرز دور کند و ما نیز از موشک «الماس» با برد ۱۰ کیلومتر رونمایی کردیم و به این ترتیب خواسته دشمن به دورکردن ۱۰ کیلومتری ما از مرز تغییر کرد.

نصرالله ادامه داد: وزیر جنگ دشمن گفت تانکی که از رفح خارج می‌شود می‌تواند به لیطانی برسد، اما ما در ویدیوهای مقاومت فلسطین می‌بینیم که این تانک‌ها منهدم می‌شوند.

وی افزود: برادران ما در نیروهای ضدزرهی تسلیحات خود را به روی مواضع دشمن تنظیم کرده‌اند و منتظر هستند تا تانک‌های مخفی‌شده آشکار شوند. به محض اینکه این تانک‌ها هویدا شوند منهدم می‌شوند. دشمن این را اعلام نمی‌کند، اما ما تصاویر آن را منتشر می‌کنیم.

نصرالله خطاب به «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کرد: می‌دانی هنگامی که تانک‌هایت به مرزهای ما برسند چه چیزی در انتظارشان است… تیراندازان ما ماهر هستند، تسلیحات آنان پرشمار است و موشک‌های ما پرشمارتر.

وی افزود: مقاومت از جنگ نمی‌ترسد دلیل این موضوع پاسخ آن به عملیات‌های ترور که به عمق ۳۰ کیلومتری اراضی اشغالی می‌رسد و حمله به اهداف حساس است؛ حال آنکه واکنش‌های دشمن محدود است.

نصرالله گفت: اگر توافق آتش‌بس در نوار غزه امضا شود، جبهه ما نیز به آتش‌بس متعهد است، زیرا ما جبهه پشتیبانی هستیم. سخنی از گالانت شنیدیم که توقف جنگ در غزه، ضرورتاً به توقف جنگ در لبنان نمی‌انجامد. ما می‌گوییم که اگر دشمن به جنوب تعرض کند ما با جان خود از آن دفاع خواهیم کرد و از هیچ تعرضی از سوی دشمن نخواهیم گذشت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان و نامه دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب به وی تصریح کرد: برگزاری انتخابات را به امام خامنه‌ای و ملت ایران تبریک می‌گویم و باز هم از مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب ایران برای پاسخ به نامه‌ام تشکر می‌کنم.

وی افزود: دولت‌های ایران یکی پس از دیگری بر حمایت خود از جنبش‌های مقاومت افزوده‌اند و پاسخ رئیس جمهور ایران به نامه من و تماس‌های دیروز وی مؤید این موضوع است.

نصرالله در پایان سخنان خود گفت: در راه پیروزی، در اینجا شهدایی تقدیم می‌شود. خون بر شمشیر پیروز است و خون مقاومت بر تمامی شمشیرها پیروز خواهد شد.