شناسهٔ خبر: 67613614 - سرویس استانی
منبع: ایمنا | لینک خبر

سرمایه‌گذاری ۲۲ همتی دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه گفت: دولت سیزدهم طی سه سال اخیر ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کرمانشاه سرمایه‌گذاری انجام داده که منجر به ارتقای بسیاری از شاخص‌ها شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، ابوالفضل محمدی عصر امروز _چهارشنبه بیستم تیر_ در مراسم روز ملی فناوری اطلاعات که در برج فناوری کرمانشاه برگزار شد، از اقدامات مهمی که در دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان کرمانشاه انجام شده یاد و اظهار کرد: در این سه سال در زمینه شاخص توسعه فاوا، جایگاه استان کرمانشاه سه پله ارتقا یافت.

وی از افزایش ۱۲ درصدی مشترکین اپراتور همراه اول و افزایش ۱۵ درصدی مشترکان اپراتور ایرانسل در این مدت خبر داد و افزود: پهنای باند و اشتراکات ثابت و سیار اینترنت نیز در این مدت ۲۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اشاره به افزایش پوشش آنتن‌دهی در جاده‌های اصلی و فرعی استان طی این سه سال، خاطرنشان کرد: این پوشش با رشد یک درصدی به نزدیک ۹۶ درصد رسیده است و اکنون در اکثر جاده‌های اصلی و فرعی استان آنتن‌دهی مناسبی داریم.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر همه ۳۵ شهر استان از اینترنت نسل چهارم (۴G) برخوردار هستند، اضافه کرد: در پنج شهرستان نیز اینترنت نسل پنجم (۵G) را داریم.

وی از توسعه پروژه فیبرنوری در استان نیز خبر داد که تأثیر بسزایی در حوزه پهنای باند در استان خواهد داشت و خاطرنشان کرد: کرمانشاه یک کلانشهر پیشتاز در این حوزه بوده و هم اکنون کار توسط دو شرکت مخابرات و آسیاتک همزمان پیش می‌رود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه درباره وضعیت اینترنت و تلفن همراه در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان نیز گفت: اکنون ضریب نفوذ تلفن همراه در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان ۹۹.۲۴ درصد و در اینترنت همراه ۹۵ درصد است.

محمدی افزود: روستاهایی که باقی مانده هم عمدتاً در مناطق صعب‌العبور ثلاث باباجانی، دالاهو و سنقر است.

وی تاکید کرد: نمود پوشش خوب اینترنت در روستاهای استان را در پنج انتخاباتی که در دولت سیزدهم در کرمانشاه برگزار شد شاهد بودیم که انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی به صورت کاملاً الکترونیکی برگزار شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه از افزایش اشتغالزایی در حوزه ICT در دولت سیزدهم نیز خبر داد و تاکید کرد: به علاوه در این مدت نقشه راه اقتصاد دیجیتال استان تدوین شد و اکنون بر اساس آن پیش می‌رویم.

محمدی با بیان اینکه مجموع سرمایه‌گذاری دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کرمانشاه ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و عمدتاً برای افزایش ضریب نفوذ خدمات در روستاها بوده است، تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به اربعین از شرکت‌هایی که ظرفیت ارائه خدمات در این ایام را دارند، دعوت به همکاری می‌کنیم.