شناسهٔ خبر: 67603863 - سرویس فرهنگی
منبع: ایمنا | لینک خبر

خداترسی شرط جلوگیری از گناهان‌ است

کارشناس مذهبی با اشاره به ویژگی خداترسی مومنان گفت: خداترسی موجب جلوگیری از گناهان می‌شود، همچنین در روایات بر این نکته تاکید شده است که اگر می‌خواهی اهل خیر باشی، یقین به مرگ را در خودت تقویت کن، چرا که‌ یاد مرگ موجب جلوگیری از بروز خطا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام محمد سعیدی شامگاه گذشته _سه‌شنبه نوزدهم تیر_ در مراسم چهارمین شب محرم هیئت فداییان حسین (ع) اظهار کرد: اگر شیطان بتواند انسان را از آدم بودن دور کند، انسان به هر گناهی تن می‌دهد و تفاوت انسانی که خداوند برای او قرآن و پیامبران را خلق کرده همین است.

وی افزود: انسانی که قدر و منزلت خود را نفهمد خطرناک است و دست به هر کاری می‌زند و طبق آیات قرآن شأن او از حیوانات هم پایین‌تر می‌رود.

کارشناس مذهبی با اشاره به ویژگی خداترسی مؤمنان مطرح کرد: خداترسی موجب جلوگیری از گناهان می‌شود، همچنین در روایات بر این نکته تاکید شده که اگر می‌خواهی اهل خیر باشی، یقین به مرگ را در خودت تقویت کن، چرا که یاد مرگ موجب جلوگیری از بروز خطا است.

حجت‌الاسلام سعیدی با یادآوری اینکه کتمان سر و راز از دیگر ویژگی‌های مؤمنان است، اظهار کرد: داشتن رضایت، صبوری کردن، شکر کردن در زمان نعمت، حسن خلق، راست‌گویی، عفیف بودن و امید به خدا از دیگر ویژگی‌های مؤمنان و از راه‌های رسیدن به خیر است.