شناسهٔ خبر: 67599753 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۴ هزار خانوار تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان

مدیر کل زندان‌های استان گیلان گفت: بیش از ۵۰۰ خیر از ابتدای امسال ۱۰ میلیارد تومان به خانواده‌های زندانیان به همت خیران کمک کردند.

صاحب‌خبر -
<div id="video-display-embed-code_11302179"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4280086/11302179?width=600&height=350"></script></div>

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ رضا محمدی اصل در حاشیه مراسم نسیم مهر که به مناسبت روز ملی حمایت از خانواده زندانیان در سالن هلال احمر رشت برگزار شد با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ خیر از ابتدای امسال ۱۰ میلیارد تومان به خانواده‌های زندانیان به همت خیران کمک کردند افزود: دستگاه‌های اجرایی مانند هلال احمر، کمیته امداد، آموزش و پرورش و سایر ادارات برای ۴ هزار خانوار زندانی گیلانی کمک‌های شایانی کردند.
وی همچنین نداشتن مسکن خانواده زندانیان را مشکل اساسی آنها دانست و از خیران و مسئولان استان خواست برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی این خانواده‌ها تلاش کنند.
دادستان مرکز استان نیز در همایش با بیان اینکه قوه قضائیه برای حمایت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خانواده زندانیان اقدام به تاسیس این این انجمن نموده است گفت: کادر قضایی گیلان با شناسایی این خانواده‌ها و تحت پوشش قراردادن آنها در انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان نقش موثری ایفا می‌کند.
سیدمهدی فلاح میری افزود: غالب کمک‌های این انجمن ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، کمک معیشتی، فرهنگی و تربیتی و اعزام به مشهد مقدس و قم است.
همچنین در این مراسم فرماندار رشت نیز با تأکید بر استفاده از ظرفیت خیران و گروه‌های جهادی گفت: حرکت خداپسندانه خیران و انجمن حمایت از خانواده زندانیان می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک فراوانی نمایند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز از کمک هفتصد میلیون تومانی خیران هلال احمر در کمک‌های بهداشتی و درمانی و بسته‌های کمک معیشتی خبر داد.
فرداد فکور رییس انجمن حمایت از خانواده زندانیان رشت نیز در حاشیه این مراسم از آزادی ۱۸۸ زندانی در ابتدای امسال توسط خیران رشتی آزاد شدند.