شناسهٔ خبر: 67597937 - سرویس بین‌الملل
منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

واکنش پاپ به بمباران مدرسه نوار غزه توسط صهیونیست‌ها

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان امروز (سه‌شنبه) در سخنانی نسبت به بمباران مدرسه کودکان بی‌پناه در نوار غزه ابراز تاسف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ پاپ فرانسیس در سخنانی از ادامه جنگ روسیه و اوکراین و کشته شدن کودکان فلسطینی در بمباران مدرسه‌ای در نوار غزه اظهار تاسف کرد.

واتیکان در بیانیه‌ای اعلام کرد که رهبر کاتولیک‌های جهان ضمن اشاره به حوادث جنگ در روز‌های گذشته، اندوه فراوان خود را نسبت به کشته شدگان و ادامه خشونت در جهان ابراز کرد.

رئیس هیات نظارت بر حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز گفت که حمله روز دوشنبه به بیمارستانی در اوکراین، احتمالاً ناشی از اصابت مستقیم موشک روسیه بوده است.

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد در حمله نظامیان صهیونیست به مدرسه کودکان بی‌پناه در مرکز نوار غزه دست‌کم ۱۶ نفر از جمله کودکان کشته شدند. اسرائیل ادعا می‌کند این حمله موشکی علیه شبه‌نظامیان بوده است.

پاپ فرانسیس ۸۷ ساله که به شهر «تریست» در شمال شرقی ایتالیا سفر کرده است، در سخنرانی در مجمع سالانه کاتولیک‌های رومی گفته بود که دموکراسی در جهان در وضعیت بدی قرار دارد.

پاپ دو هفته پیش با «ایوان سلطانوفسکی» سفیر مسکو در واتیکان در مورد پیشنهاد صلح «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برای جنگ اوکراین گفتگو کردند.

سفارت روسیه در واتیکان به خبرنگاران اعلام کرد: مساله اوکراین، از جمله شرایط توافق صلح که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با مقامات مهم وزارت خارجه روسیه بیان کرد، مورد بحث قرار گرفت. ایوان سلطانوفسکی [سفیر مسکو در واتیکان]از پاپ [رهبر کاتولیک‌های جهان]به دلیل موضع همواره متعادل و صلح‌آمیز او در این مورد قدردانی کرد./ ایرنا