شناسهٔ خبر: 67591180 - سرویس استانی
منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

دیدار مرتضی شفیعی مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان با امام جمعه بناب

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب، مرتضی شفیعی مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان در حاشیه سفر خود به شهرستان بناب، با «آیت الله مصطفی باقری بنابی» امام جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

شفیعی با اشاره به ابعاد گسترده تهاجم فرهنگی گفت: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک نظام ایدئولوژیک و ارزشی در تضاد با بسیاری از منافع قدرت‌های جهانی بوده و ‌از این رو  به لحاظ فرهنگی بیشتر از سایر حوزه‌ها در معرض هجمه و آسیب قرار گرفته است. و تقویت جبهه فرهنگی را یکی از موثرین روش های مقابله با جنگ نرم دشمنان  دانست و تصریح کرد: مساجد به عنوان محور وحدت  نظام و امت اسلامی مرکز و محور جبهه فرهنگی بوده و بصیرت، هوشیاری ، تعامل و هم افزایی همه متولیان مسجدی و فرهنگی علاوه بر تقویت این جبهه، سد بسیار محکمی برای مقابله با هجمه های دشمنان خواهد بود. مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، تعامل و همکاری میان نهادهای فعال در مساجد را موجب تسهیل امور و رفع موانع، معضلات و اختلافات در برخی مساجد دانست و افزود: ستاد فهمای استان با برگزاری دهها دوره آموزشی تربیتی و برنامه های متنوع قرآنی، فرهنگی، هنری، علمی، پژوهشی، ورزشی، اردویی و تفریحی توانسته است با جذب نسل جدید به فضای معنوی مساجد عملکرد مناسبی داشته باشد. وی افزود: در حال حاضر یک هزار و 455 باب کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد شهری و روستایی استان فعالیت دارد که گسترش برنامه های این کانونها و تسهیل، ایجاد و راه اندازی این مراکز در سایر مساجد نیاز به همکاری و حمایت متولیان امر دارد.

همچنین «آیت الله مصطفی باقری بنابی» امام جمعه شهرستان بناب در این دیدار فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد را بسیار ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: تقویت و حمایت از این مراکز آثار و نتایج مثبت این کانون ها را در تمامی عرصه ها ماندگار خواهد کرد.آیت الله باقری اظهار داشت: با تمام امکانات موجود از کانونهای فرهنگی هنری شهرستان بناب  و توسعه این مراکز در سایر مساجد شهرستان حمایت خواهیم کرد. و انتظار می رود فعالیتهای کانونها بیشتر و چشمگیرتر از گذشته باشد.