شناسهٔ خبر: 67590960 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

کنکور در ۱۹ حوزه استان کرمانشاه برگزار می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- مدیر امور آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به برگزاری مرحله دوم کنکور سراسری امسال در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ تیرماه گفت: ۱۹ حوزه برای امتحانات کنکور نوبت دوم امسال در سطح استان در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

اسماعیل میرزایی قلعه روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا تعداد داوطلبان نوبت دوم کنکور استان کرمانشاه را ۳۱ هزار و ۷۱۲ نفر اعلام کرد که نسبت به مرحله اول ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی تعداد داوطلبان مرد استان کرمانشاه را ۱۱ هزار و ۹۷۹ نفر و داوطلبان زن را در این مرحله ۱۹ هزار و ۷۳۳ نفر معادل ۶۲ درصد متقاضیان عنوان کرد.

میرزایی قلعه در ادامه بیان کرد: امتحانات کنکور در ۱۴ شهرستان استان برگزار می شود که ۶ حوزه آن در شهر کرمانشاه در دانشگاه های آزاد، صنعتی، رازی، پیام نور، فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش است.

۵۸ درصد دواطبان کنکور استان کرمانشاه رشته تجربی هستند

مدیر امور آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۵۸ درصد داوطلبان کنکور نوبت دوم استان کرمانشاه در رشته تجربی قرار دارند به همین خاطر روز جمعه ۲۲ تیرماه امتحانات این گروه در تمام حوزه ها برگزار می شود.

وی بیان کرد: هفت درصد داوطلبان نوبت دوم کنکور استان کرمانشاه در رشته ریاضی و ۲۷ درصد در رشته انسانی هستند که صبح روز پنجشنبه در حوزه های امتحانی این گروه امتحان می دهند.

میرزایی قلعه همچنین گفت: گروه زبان های خارجی پنج درصد و هنر سه درصد داوطلبان کنکور نوبت دوم استان را تشکیل می دهند که ظهر روز پنجشنبه امتحانات آنها برگزار می شود.

مدیر امور آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه در پایان گفت: دانشگاه رازی کرمانشاه با ۱۲ حوزه داخلی صبح روز پنجشنبه میزبان سه هزار و ۶۵۱ داوطلب رشته انسانی، ظهر پنجشنبه هزار و ۴۲۱ متقاضی رشته هنر و زبان های خارجی و همچنین صبح روز جمعه ۲۲ تیرماه سه هزار و ۵۰۰ نفر است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش؛ کرمانشاه در کنکور سراسری سال گذشته ۲ رتبه تک رقمی ، ۲۷ رتبه زیر ۱۰۰ و حدود ۲۸۰ رتبه زیر هزار کسب کرد.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت، حدود ۳۷۱ هزار نفر دانش آموز دارد.