شناسهٔ خبر: 67589319 - سرویس اقتصادی
منبع: شهر | لینک خبر

مصوبه تعیین میزان چگونگی پرداخت حق‌الزحمه به اعضای کمیسیون‌های موضوعه اصلاح می‌شود

همزمان با دویست و چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، لایحه «اصلاحیه مصوبه تعیین میزان چگونگی پرداخت حق‌الزحمه به اعضای کمیسیون‌های موضوعه،اعم از نمایندگان شورای شهر تهران و غیر از آنها» بررسی و تصویب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهر، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و چهل و هشتمین جلسه شورا در جریان بررسی لایحه «اصلاحیه مصوبه تعیین میزان چگونگی پرداخت حق الزحمه به اعضای کمیسیون های موضوعه،اعم از نمایندگان شورای شهر تهران و غیر از آنها» با بیان اینکه با توجه به حجم بالای پرونده های کمیسیون ماده ۱۰۰ بر اساس قانون حق الزحمه حداکثر تا ۲۰ درصد قابل افزایش است، اظهار کرد: در بخشنامه به افزایش حق الزحمه این کمیسیون مجوز داده شده است.

حبیب کاشانی خزانه دار شورای شهر تهران با بیان اینکه این حق الزحمه ها در ۱۰ سال اخیر تغییر نکرده بود، یادآور شد: بعضاً برخی اعضای این کمیسیون ها در ماه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان دریافت می کردند و نماینده ها رغبتی برای حضور در کمیسیون ها نداشتند.

وی ادامه داد:  دستمزد نمایندگان قوه قضاییه شامل ماده ۳۸، ۷۷ و ۱۰۰ که در دادگاه های شبه قضایی شرکت می کنند، باید یکسان باشد. ارقام نباید از ارقام اعلامی وزارت کشور بیشتر شود و این موضوع را باید در اصلاحیه لحاظ کنیم.

مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورا با بیان اینکه کارکنان شهرداری نمی توانند این حق الزحمه را دریافت کنند، گفت: اگر این موضوع در اصلاحیه لحاظ شود با مخالفت فرمانداری روبه‌رو خواهد شد.

گفتنی است پس از بررسی و اعمال اصلاحات، لایحه «اصلاحیه مصوبه تعیین میزان چگونگی پرداخت حق الزحمه به اعضای کمیسیون های موضوعه، اعم از نمایندگان شورای شهر تهران و غیر از آنها» با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/