شناسهٔ خبر: 67586092 - سرویس بین‌الملل
منبع: مشرق | لینک خبر

رزمایش چین و بلاروس نزدیک مرز لهستان

ایسنا

وزارت دفاع بلاروس و چین اعلام کردند که دو کشور از روز دوشنبه رزمایش مشترکی را آغاز کرده‌اند و این رزمایش تنها چند کیلومتر دورتر از مرز لهستان عضو ناتو و در آستانه نشست سران ائتلاف در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، وزارت دفاع بلاروس در تلگرام و از قول رئیس فرماندهی عملیات ویژه بلاروس اعلام کرد که این رزمایش مشترک با نیروهای ارتش چین در نزدیک مرز لهستان در حال برگزاری است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال «وادیم دنیسنکو» رئیس فرماندهی عملیات ویژه بلاروس همچنین اعلام کرد که این رزمایش با نام «حمله شاهین» تا ۱۹ ژوئیه ادامه دارد و شامل رزمایش زمینی در نزدیکی شهر «برست» است.

برست در جنوب غرب بلاروس و نزدیک مرز با لهستان قرار گرفته است.

سران ۳۲ کشور عضو ناتو امروز (سه‌شنبه) در واشنگتن هستند تا به بررسی حمایت‌های بیشتر نظامی و مالی از اوکراین بپردازند و این موضوعات در دستور کارشان قرار دارد.

وزارت دفاع بلاروس همچنین در بیانیه خود اعلام کرد، به عنوان بخشی از «مانورهای ضد تروریستی»، پرسنل نظامی بلاروسی و چین مسائل فرود شبانه، غلبه بر موانع آبی و انجام عملیات در یک منطقه پرجمعیت را بررسی خواهند کرد.

این وزارتخانه همچنین مجموعه‌ای از عکس‌ها را در تلگرام منتشر کرد که نشان می‌دهد نیروهای چینی همین اواخر در حال پیاده شدن از هواپیما و تخلیه تجهیزات هستند. در پست‌های روز دوشنبه در تلگرام، سربازان در حال رژه در یک زمین تمرین هستند. مشخص نیست که چه تعداد نیرو در این رزمایش شرکت دارند.

وزارت دفاع چین نیز در بیانیه خود اعلام کرد، بلاروس یک مراسم خوشامدگویی برای نیروهای چینی که ششم ژوئیه وارد این کشور شدند، برگزار کرد.

این وزارتخانه در بیانیه خود آورده است: «هدف از برگزاری این رزمایش مشترک تقویت ظرفیت‌های همکاری نیروهای شرکت کننده و تعمیق همکاری‌های عملی بین ارتش‌های دو کشور است.»

وزارت دفاع بلاروس در پست دیگری در تلگرام اعلام کرد که اندازه نیروهای ناتو در مرز با بلاروس به سرعت در حال گسترش است که این رویه می‌تواند باعث تنش بیشتر در منطقه شود.

این وزارتخانه در ادامه نوشته است: «بلاروس تمامی اقدامات ممکن را برای جلوگیری از تنش انجام می‌دهد. اگر کسی از مرزها عبور کند، واکنش ما بسیار جدی و خشن خواهد بود.»