شناسهٔ خبر: 67585744 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

دمای هوای لنده کهگیلویه وبویراحمد از ۴۶ درجه گذشت

یاسوج - ایرنا -رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شبانه روز گذشته دمای هوای شهر لنده گرمترین نقطه استان ۴۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

صاحب‌خبر -

ولی بهره مند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:حداکثر دمای هوای دیگر مناطق گرمسیری کهگیلویه وبویراحمد در شبانه روز گذشته در امامزاده جعفر ۴۵.۳،دوگنبدان ۴۳.۶،دهدشت ۴۴ و لیکک ۴۳.۸درجه سانتیگراد ثبت شده است.

وی تاکید کرد:در این مدت بیشینه دمای هوای شهرهای سردسیری سی سخت۳۲.۴، یاسوج ۳۷.۴ و مارگون ۳۵.۵ به درجه سانتیگراد گزارش شده است.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دمای هوای استان در روزهای پایانی هفته جاری ۲ درجه سانتیگراد افزایش می یاید.

بهره مند تاکید کرد: هوای استان در شبانه روز آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش وزش باد و غبار رقیق پیش بینی می شود.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با یک درصد مساحت ایران یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.

کهگیلویه وبویراحمد از شمال با چهار محال و بختیاری، از غرب با خوزستان، از جنوب غرب با بوشهر، از جنوب شرق با فارس و از شمال شرق با اصفهان همسایه است.

این استان سرزمینی ناهموار است به گونه‌ای که حدود چهار پنجم مساحت آن را ارتفاعات و تپه ماهورها تشکیل می‌دهد و بقیه را دشت‌ها و مناطق هموار فرا گرفته‌ است.