شناسهٔ خبر: 67576542 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت برق استان خبر داد

ثبت نصاب بی سابقه ۵۵۰ مگاوات مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد

عیسی فتحی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نصاب جدید تقاضای مصرف برق استان برای روز گذشته و امروز در سال جاری شکسته شد و به ۵۵۰ مگاوات رسید.

صاحب‌خبر -

رسول روستائی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: در حالی که بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از ابتدای هفته جاری با افزایش دمای هوا، گرمترین روزهای تابستان رقم خورد، مصرف برق استان رکورد جدیدی از خود بر جای گذاشت.

وی با اشاره به اینکه نیاز مصرف برق در روز مشابه سال گذشته ۵۱۴ مگاوات ثبت شده بود، اظهارکرد: این عدد امروز با میزان ۵۵۰ مگاوات نسبت به روز مشابه سال گذشته، افزایش ۳۶ مگاواتی را ثبت کرده که عدد بسیار بزرگی است و در حد نیاز مصرف یکی از شهرستان‌های چرام، بهمئی ‌و یا باشت است.

مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های سازمان هواشناسی، همزمانی افزایش دمای هوا در کل استان باعث بالا رفتن شدید نیاز مصرف برق شده و استان گرمترین روزهای خود را تا پایان هفته جاری سپری می کند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش همه همکاران شبکه برق استان پایدار است.

روستایی در عین حال از تمامی شهروندان درخواست کرد با کاهش ١٥ درصدی مصرف برق ضمن کاهش مبلغ قبوض خود با پیوستن به پویش با انرژی از میلیون‌ها جوایز ارزنده نیز برخوردار شوند.

وی بیان کرد: عموم مشترکان در این شرایط با انجام راهکارهای ساده ای مثل تنظیم دمای کولر روی ٢٤ درجه و یا استفاده از دور کند کولر آبی و عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات ١٣ تا ١٨ و ٢٠ تا ٢٣ می توانند کمک شایانی به تأمین برق پایدار استان کنند.

انتهای پیام