شناسهٔ خبر: 67575859 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی استان:

کرمانشاه در حوزه گردشگری سلامت ظرفیت‌های ممتازی دارد

فاطمه احمدیان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از در حال اجرا بودن هفت پروژه گردشگری سلامت در کرمانشاه خبرداد و گفت: با تکمیل این پروژه‌ها گردشگری سلامت کرمانشاه متحول می‌شود.

صاحب‌خبر -

داریوش فرمانی در نشست کمیته تسهیل و رفع موانع سرمایه‌گذاری گردشگری که با حضور سرمایه‌گذاران و نمایندگان دانشگاه علوم‌پزشکی و شهرداری برگزار شد، اظهارکرد: سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری سلامت یکی از نیازهای اساسی استان است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: در حوزه سلامت، استان کرمانشاه از ظرفیت‌های ممتازی برخوردار است که باید مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: در حال حاضر پروژه‌های خوبی در شهر کرمانشاه در حوزه هتل بیمارستان و کلینیک‌های تخصصی در دست اجراست که با بهره‌برداری از آن‌ها اتفاقات تحول آفرینی در گردشگری سلامت استان شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برخی از این پروژه‌ها در روند تکمیل با مشکلات و موانعی مواجه هستند، گفت: یکی از این پروژه‌ها هتل کلینیک ماد است که با ۲۴ هزار متر مربع زیربنا و سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان که به قیمت امروز ارزش سرمایه گذاری آن بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان است، با پیشرفت 90 درصدی در حال ساخت می باشد.

فرمانی تاکید کرد: این پروژه یک مجموعه گردشگری سلامت بسیار مدرن در غرب کشور است که امکان بهره‌برداری از آن تا پایان سال فراهم است.

وی گفت: کلینیک چشم پزشکی گردشگری سلامت، هتل بیمارستان یاراحمدی، هتل بیمارستان حسینی، توسعه بیمارستان حکیم، احداث هتل آپارتمان و رستوران بوتیک ملل از دیگر پروژه‌های در دست اجرای حوزه گردشگری سلامت استان هستند. 

کرمانشاه توان تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت را دارد

 وحید امیری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: کرمانشاه با توجه به ظرفیت‌های موجود و زیرساخت‌های در دست اقدام توان تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت غرب کشور را دارد.

وی  افزود: استان کرمانشاه با داشتن مرزهای متعدد رسمی با مناطق کُردنشین و قسمت‌های عرب‌ نشین کشور عراق از ظرفیت ممتازی برای خدمات‌دهی به مردم عراق در حوزه درمان برخوردار است.

معاون گردشگری استان ادامه داد: امکانات بسیار خوب درمانی در کنار متخصصین و جراحان ممتاز در استان امتیاز ویژه کرمانشاه است که باید به آن توجه کرد. 

وی گفت: پروژه‌های پیشران بسیار خوبی در حوزه گردشگری سلامت در استان در دست اجراست که با بهره‌برداری از آن‌ها کرمانشاه توان تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت غرب کشور را دارد. 

امیری افزود: با تشکیل کارگروه ویژه گردشگری سلامت در استان در ماه‌های گذشته اقدامات مناسبی انجام شده و یک مسیر مناسب برای توسعه گردشگری سلامت در کرمانشاه پیش‌بینی شده است. 

وی با بیان اینکه کشور عراق بازار هدف اصلی ما در گردشگری سلامت است، تاکید کرد: باید بگونه‌ای فعالیت کرد که کرمانشاه بیشترین بهره‌برداری را از این بازار داشته باشد. 

انتهای پیام