شناسهٔ خبر: 67572963 - سرویس اجتماعی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برخورد قاطع با رانندگان خودرو‌های خطرآفرین در قائم شهر برخورد قاطع با رانندگان خودرو‌های خطرآفرین در قائم شهر

با اقدام قاطعانه دادستان عمومی و انقلاب قائم شهر رانندگان متخلف مخاطره آمیز این شهرستان شناسایی و دستگیر و خودرو‌ها توقیف شدند.

صاحب‌خبر -

علی نیازی دادستان عمومی و انقلاب قائم شهر گفت: در پی انتشار تصاویری در فضای مجازی مبنی بر حرکات مخاطره آمیز رانندگان چندین دستگاه خودرو در سطح جاده‌های شهری و برون شهری قائم شهر موضوع بلافاصله در دستور کار این دادستانی قرار گرفت.

او افزود: توقیف خودرو‌ها و دستگیری مرتکبین، دستور جدی دادستانی به مرجع انتظامی این شهر بود که بلافاصله با اقدامات پلیس خودرو‌ها شناسایی و رانندگان متخلف دستگیر شدند.

دادستان عمومی و انقلاب قائم شهر با اشاره به اینکه اقدام هنجارشکنانه رانندگان متخلف باعث رعب و وحشت و سلب آرامش و امنیت مردم در جاده هاو معابر می‌شود، گفت: خودرو‌های متخلف علاوه بر گرفتن نمره منفی به یکی از توقفگاه‌های مجاز منتقل و مرتکبین این عمل مخاطره آمیز به دستگاه قضایی معرفی شدند.

نیازی افزود: این اقدام بر اساس ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی به جهت اخلال در نظم از طریق حرکات غیرمتعارف جرم بوده و مستوجب مجازات حبس از سه ماه تا یک سال و تحمل۷۴ ضربه شلاق می‌باشد.

دادستان عمومی و انقلاب قائم شهر گفت: از سوی دیگر این حرکات هنجار شکن علاوه بر جرم بودن بر اساس ماده ۷وبند ۶ماده ۱۰ از قانون جرائم راهنمایی و رانندگی و آئین نامه اجرایی ماده۷ قانون مذکور تخلف حادثه ساز محسوب و علاوه بر جریمه واخذ امتیاز منفی، خودروی متخلف نیز توقیف وبه توقفگاه منتقل می‌شود.

نیازی همچنین به لحاظ آثار سوء و مخاطرات این نوع از اقدامات برای مردم به مرتکبین هشدار داد در صورت مشاهده یا گزارش این جرم بر اساس قوانین موضوعه با قاطعیت و بدون اغماض با متخلفین برخورد خواهد شد.