شناسهٔ خبر: 67566231 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

آتش‌سوزی در مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه خیابان برازنده اصفهان مهار شد

اصفهان- ایرنا- سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اصفهان از وقوع حادثه آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه در خیابان برازنده این شهر و مهار آن خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرآتشیار محمد شریعتی روز دوشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: ساعت ۱:۱۴ بامداد امروز یک مورد حریق در طبقه منفی دو مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه شامل ۲ بلوک و در مجموع ۱۸۴ واحد مسکونی در خیابان برازنده توسط شهروندان به ستاد فرماندهی آتش نشانی اصفهان اعلام شد.

وی ادامه داد: با توجه به تراکم جمعیت مجتمع مسکونی آتش‌نشانان از ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی به همراه اطفائیه‌های سبک و سنگین و خودروهای نردبان و حامل دستگاه تنفسی به محل اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان به ۲ گروه تقسیم شدند که نیروهای گروه نخست در کمترین زمان ممکن به موقعیت حریق رسیدند و آتش را در زمان کوتاهی اطفاء و از سرایت آن به دیگر نقاط ساختمان جلوگیری کردند.

شریعتی اضافه کرد: گروه دوم نیز اقدام به جستجوی محبوسان از میان دود و تخلیه کلیه ساکنان واحدهای ۱۸ طبقه کردند.

وی بیان داشت: در این حریق یکی از کارکنان تاسیسات ساختمان که در میان دود در طبقه منفی ۲ محبوس شده بود پس از جستجو توسط آتش‌نشانان به بیرون انتقال یافت و تحویل عوامل اورژانس شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اصفهان گفت: این حادثه تلفات جانی نداشت اما یکی از آتش‌نشانان از ناحیه پا دچار آسیب‌دیدگی و توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.
وی با بیان اینکه علت حریق توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی تحت بررسی است، تاکید کرد: رعایت نکات ایمنی به ویژه در آپارتمان‌های مسکونی با تعداد طبقات زیاد که زمینه سرایت آتش‌سوزی دارد، بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش ایرنا، آتش‌سوزی منازل در سه ماه گذشته در راس حوادث رخ داده آتش‌نشانی اصفهان گزارش شده است‌.

کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.