شناسهٔ خبر: 67548147 - سرویس استانی
منبع: ایمنا | لینک خبر

دستگیری یک تیم تروریستی ۸ نفره در سیستان و بلوچستان قبل از انتخابات

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای امنیتی ما مقتدرانه تلاش کردند و شب قبل از انتخابات یک تیم تروریستی ۸ نفره با مقادیر قابل توجهی سلاح و مواد منفجره دستگیر شدند که برای بر هم زدن نظم و امنیت برنامه داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، رضا شریفی امروز در نشست با خبرنگاران در سالن ولایت استانداری زاهدان اظهار کرد: برنده واقعی انتخابات ریاست جمهوری در روز گذشته مردم است و نظام اسلامی است که این ظرفیت مردمی را به میدان آورد.

رئیس ستاد انتخابات استان سیستان و بلوچستان افزود: مردم نشان دادند که قدرشناس و موقعیت شناس هستند و فرمان رهبری را درک کرده و مسئولانه حضور یافتند.

وی با اشاره به اینکه میزان حضور مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات به ۵۱ درصد رسید و از این میزان ۵۰ درصد بانوان و ۵۰ درصد آقایان شرکت کردند.

شریفی اذعان کرد: زنان با حضور در انتخابات، این انگاره را که نقش زنان در استان کمرنگ است از بین بردند.

وی ادامه داد: پروژه ناامیدسازی توسط دشمن مطرح شد اما مردم نشان دادند که هم به جریان تحریم و هم جریان ناامید کننده که با سیاه نمایی سعی داشت مردم را ناامید کند نه گفته و به جریان خدمت یک آری معنادار گفتند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: باید با تمام توان مسیر شهید رئیسی را در بالفعل کردن ظرفیت‌ها به کار ببریم، چرا که این استان ظرفیت‌های فراوانی دارد و باید با هم کار کنیم و کار تیمی را ضریب دهیم‌.

وی یادآور شد: حضور ۵۱ درصدی مردم، آری گفتن به فرمان رهبر و حرکت به جلو است، نقشه راه توسعه استان آماده است و نباید اجازه دهیم هیچ دوگانه منفی‌ای ما را از حرکت در این مسیر جدا کند.

شریفی تصریح کرد: ۹۶۹ هزار و ۱۶۲ نفر در انتخابات روز گذشته رأی دادند که از این تعداد ۶۵۴ هزار و ۶۳۹ رأی یعنی (۶۷.۶) رأی را مسعود پزشکیان به خود اختصاص داده و ۲۹۹ هزار و ۶۵۱ رأی را سعید جلیلی یعنی ۳۲.۴ درصد را به خود رأی داد.

وی با تاکید بر اینکه باید سهم نخبگان و ظرفیت‌های انسانی و طبیعی استان را در حد بین‌المللی ارتقا دهیم، گفت: این امر دست یافتنی است اما به این شرط که کار تیمی را تقویت کرده و از هدف اصلی منحرف نشویم.

رئیس ستاد انتخابات استان سیستان و بلوچستان افزود: در هر ۴ رکن امنیت، رقابت سلامت و مشارکت نشان دادیم که در استان قابلیت‌های بی نظیری داریم و همه آحاد در انتخابات حضور یافتند و با رأی خودشان نشان دادند که پای کار نظام و شهدا هستند و پاسخ محکمی به یاوه گویان و توطئه گران علیه اقتدار و وحدت ما دادند.

وی گفت: نیروهای امنیتی ما مقتدرانه تلاش کردند و شب قبل از انتخابات یک تیم تروریستی ۸ نفره با مقادیر قابل توجهی سلاح و مواد منفجره دستگیر شدند که برای بر هم زدن نظم و امنیت برنامه داشتند.

شریفی با بیان اینکه سالم‌ترین و مقتدرانه‌ترین انتخابات در کشور ما برگزار می‌شود، بیان کرد: در حوزه سلامت در انتخابات حتی یک مورد گزارش در سطح استان نداشتیم.

وی گفت: مجموعه بزرگان و ریش سفیدان حضور بهتری نسبت به مرحله قبل داشتند و در مجموع ۱۱ درصد نسبت به دور قبل افزایش مشارکت داشتیم.

رئیس ستاد انتخابات استان سیستان و بلوچستان افزود: بخش اعظم حضور مردم این استان در انتخابات به ولایت مداری مردم اعم از شیعه و سنی و بخشی برمی‌گردد و بخشی دیگر به واسطه اثرگذاری مجموعه رسانه‌های استان بود.

وی یادآور شد: هر دو نامزد ریاست جمهوری به این استان به صورت ویژه توجه داشتند و کنش‌گران اجتماعی باید وعده‌ها را از مسئولان پیگیری کنند.

شریفی بزرگترین دستاورد دولت سیزدهم در حوزه اجتماعی و سیاسی در سیستان و بلوچستان، رشد ۱۱ درصدی مشارکت مردم در انتخابات و همچنین ارتقای امید و اعتماد و متغیرهای رضایت در مردم است دانست و گفت: پرهیز از کینه‌ورزی و بغض اجتماعی در بین نخبگان و بزرگان ضروری است و باید از ظرفیت‌های «میارجلی» و «حشر و مدد» که یکی از سنت‌های معروف قوم بلوچ است کمک بگیریم.

گفتنی است؛ آرای مأخوذه در شهرستان ایرانشهر ۴۱ هزار و ۶۴۸ رأی، بمپور ۲۲ هزار و ۶۳۵ رأی، تفتان ۱۴ هزار و ۷۹ رأی، خاش ۴۱ هزار ۷۶۵ رأی، دشتیاری ۲۹ هزار و ۷۰۲ رأی، دلگان ۳۴ هزار و ۱۰۹ رأی، راسک ۲۸ هزار و ۴۴۹ رأی، زابل ۶۸ هزار و ۴۲۵ رأی، زاهدان ۲۲۱ هزار ۲۷۴ رأی، هیرمند ۱۹ هزار و ۵۱۴ رأی، هامون ۱۸ هزار ۷۵۹ رأی، زرآباد ۱۰ هزار و ۳۴۰ رأی، نیکشهر ۴۰ هزار ۶۷۷ رأی، چابهار ۶۵ هزار و ۴۱۶ رأی، کنارک ۲۷ هزار و ۱۰۷ رأی، گلشن ۱۰ هزار و ۸۶۲ رأی، زهک ۲۶ هزار ۵۳۹ رأی، سراوان ۵۸ هزار و ۴۴ رأی، سرباز ۳۳ هزار و ۵۱۰ رأی، سیب و سوران ۳۰ هزار و ۳۴۴، تمین ۱۸ هزار و ۲۸۸ رأی، قصرقند ۲۱ هزار و ۲۴۱ رأی، لاشار ۱۴ هزار و ۹۸۴ رأی، ۲۶ هزار و ۳۶۲ رأی، میرجاوه ۱۴ هزار و ۵۶۲ رأی، نیمروز ۲۰ هزار و ۷۲۷ رأی است.