شناسهٔ خبر: 67547181 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایرنا | لینک خبر

تبریک نخست وزیر ژاپن به پزشکیان؛ توکیو خواستار گسترش همکاری‌ها با تهران است

تهران- ایرنا- فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در پیامی انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران را تبریک گفت و تاکید کرد که توکیو خواستار گسترش همکاری‌ها با تهران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شنبه شب ایرنا، در متن پیام تبریک نخست وزیر ژاپن که در پایگاه خبری وزارت خارجه این کشور منتشر شده، آمده است: امیدوارم ایران نقش سازنده‌ای در ایجاد صلح و ثبات در منطقه و خاورمیانه ایفا کند و همکاری‌های خود با جوامع بین المللی را گسترش دهد.

نخست وزیر ژاپن تاکید کرد که توکیو خواستار گسترش همکاری‌ها و ایجاد روابط نزدیک با دولت پزشکیان است.

به گزارش ایرنا، کیتامورا توشیهیرو سخنگوی وزارت خارجه ژاپن نیز امروز (شنبه) در پیامی انتخاب پزشکیان به عنوان رئیس جمهور ایران را تبریک گفت.

وی در این پیام گفت که کشورش امیدوار است ایران نقش سازنده‌ای برای کاهش تنش‌ها و تثبیت اوضاع در خاورمیانه ایفا کند.

سخنگوی وزارت خارجه ژاپن افزود که کشورش به تلاش‌های دیپلماتیک خود برای کاهش تنش‌ها و تثبیت وضعیت در منطقه خاورمیانه براساس روابط دوستانه سنتی با ایران ادامه خواهد داد و در عین حال گفت وگوها را با دولت جدید ایران تقویت خواهد کرد.

مسعود پزشکیان روز جمعه پانزدهم تیرماه با کسب اکثریت آرا در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران به عنوان نهمین رئیس جمهور ایران از سوی ملت ایران انتخاب شد.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور مجموع آرای اخذ شده در شعب داخل و خارج از کشور ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رای است که بر این اساس تعداد آرای مسعود پزشکیان ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای بود که توانست بر رقیب خود سعید جلیلی پیروز شود.