شناسهٔ خبر: 67540101 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

فصل جدید شکوفایی گلستان در دولت چهاردهم

گرگان- ایرنا- پایان دوره کوتاه رقابت انتخاباتی برای تعیین رئیس دولت چهاردهم با انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور به پایان رسید تا از امروز جریان توسعه کشور و از جمله استان گلستان با کنار نهادن رقابت انتخاباتی و تمرکز بر بهره‌بردن از همه ظرفیت‌ها و تفکرات به ریل اصلی خود بازگردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، استان گلستان با همه ظرفیت‌های خدادادی، گردشگری، فرهنگی و بسیاری مواهب دیگر هنوز به توسعه‌ای مطلوب و مورد پسند مردم و نخبگان نرسیده و فرصت‌های تاریخی کاهش نابرابری این استان با دیگر مناطق هر بار به دلیلی از دست رفت.

روی کار آمدن دولت شهید رئیسی امید گلستانی‌ها برای جبران کم‌کاری دولت‌های پیشین را در مردم این کهن‌ سرزمین زنده کرد تا با کارهای جهادی دولتمردان سیزدهم، این نابرابری‌ها از بین رفته و یا به حداقل برسد.

اگر چه دولت سیزدهم به دلیل وقوع حادثه منجر به شهادت آیت‌الله رئیسی نیمه کاره ماند اما در مدت سه سال فعالیت این دولت، مردم گلستان خاطره‌های خوشی از خدمات آنان دارند که به آسانی از یاد آنان نخواهد رفت.

بازشدن گره کور اجرای طرح طبیعت‌گردی در جزیره آشوراده با ظرفیت ایجاد هزاران شغل پایدار، رفع موانع احداث مجتمع پتروشیمی که انجام آن تقریبا غیرممکن می‌نمود، بهره‌برداری از تصفیه‌خانه گنبدکاووس پس از سه دهه و چندین طرح بزرگ و کوچک دیگر، از جمله خدمات ماندگار دولت شهید رئیسی برای گلستان بود.

پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شروع قریب‌الوقوع فعالیت دولت وی، بار دیگر نگاه گلستانی‌ها را متوجه رئیس این دولت می‌کند و آنان انتظار دارند مانند شهید رئیسی، توجه به این استان محروم و با ظرفیت، جزو اولویت‌های اوباشد.

ظرفیت سکونت اقوام، داشتن مرز زمینی با ترکمنستان و انجام مراودات تجاری و سفرهای زمینی اشخاص بین دو کشور، جزیره آشوراده، پارک ملی گلستان، فعالیت چندین کسب و کار مجازی با گستردگی و پهنه فعالیت ملی، طبیعت چهار فصل و امکان تولید محصولات متنوع کشاورزی و قرارداشتن در ردیف چند استان برتر در تولید بسیاری از محصولات باغی و زراعی، گلستان را به منطقه‌ای مستعد برای اجرای انواع طرح‌های اقتصادی، کشاورزی و تجاری کرده است.

تصویب راه‌اندازی منطقه آزاد اینچه‌برون،هم یکی از ظرفیت‌های مهم و اقتصادی گلستان برای رونق هر چه بیشتر اقتصاد این استان است که دولت سیزدهم نقش اساسی در عملیاتی کردن مصوبه روی کاغذ این منطقه، با تصویب اساسنامه و انتخاب مدیر اجرایی آن داشت و به اعتقاد کارشناسان راه‌اندازی آن می‌تواند نقطه عطف کارنامه دولت چهاردهم و پروژه‌ای ماندگار در اذهان عمومی مردم این استان شمالی باشد.

فرصت چند ماهه آغاز فعالیت دولت چهاردهم، زمان مناسبی برای شناسایی کمبودها، ظرفیت‌ها و اولویت‌بندی مشکلات مناطق کشور به‌‍خصوص از سوی رئیس جمهور منتخب و مجموعه عوامل همراه وی است تا فعالیت برای سازندگی و رفع کمبودها در زمانی کوتاه به مرحله اجرا برسد.

پایان زمان انتخابات، آغاز فصل همدلی همه جریان‌ها و گروه‌های سیاسی گلستان برای رسیدن به اتحاد و انسجام در مسیر بهره‌گرفتن از ظرفیت‌های دولت چهاردهم و جبران کمبودها و نارسایی گلستان است و باقی ماندن بر مدار رقابت انتخاباتی پس از پایان برگزاری این رویداد، آسیبی جز از دست رفتن فرصت‌ها توسعه پایدار و عقب ماندن از جریان پیشرفت بقیه استان‌های کشور برای گلستان ندارد.