شناسهٔ خبر: 67539957 - سرویس اقتصادی
منبع: ایلنا | لینک خبر

هدفگذاری شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش: تقویت برند و کسب درآمدهای پایدار در جزیره

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش از تغییر دیدگاه وکارکردهای این شرکت در مسیر همکاری با سرمایه گذاران ، تقویت برند کیش وکسب درآمد پایدار خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، امین میرزایی بر ضرورت احیای برند جزیره کیش تاکید کرد و گفت: نگاه به شرکت سرمایه گذاری نباید صرفا درآمدزایی برای کوتاه مدت باشد، در تلاش هستیم تا با احیای برند جزیره کیش، با یک نگاه بلند مدت، شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش را به مرحله کسب درآمد پایدار برسانیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش افزود: اولویت ما همکاری با سرمایه گذاران ، تقویت برند کیش و برنامه ریزی برای دستیابی به سود پایدار است.

میرزایی با اشاره به اساس نامه این شرکت، بستر سازی برای توسعه و رونق فعالیت‌های اقتصادی ، گردشگری و صنعتی را وظیفه اصلی آن دانست و اضافه کرد: ضعف عملکرد در دوره‌های گذشته، این شرکت را از اهداف اصلی خود دور کرده لذا درتلاش هستیم از فضای نادرست رقابت با سرمایه گذاران خارج شده و درکنار آنان باشیم.

وی هوشمند سازی را موضوع مهمی برشمرد که تاکنون مغفول مانده و نیاز است با برنامه ریزی و جذب سرمایه گذار نسبت به توسعه آن اقدام کرد.مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش تصریح کرد: برای ورود قدرتمند به موضوع هوشمند سازی جزیره کیش آماده هستیم و پروژه‌های تعریف شده را در قالب طرح های با درآمد پایدار به بخش خصوصی واگذارمی کنیم. از جمله این طرح ها هوشمند سازی حمل و نقل عمومی جزیره کیش است.

میرزایی در ادامه از هوشمند سازی بندرگاه و فرودگاه کیش به عنوان دو ظرفیت مهم دیگر یاد کرد و افزود: اقتصاد دریا محور از تاکید مقام معظم رهبری در برنامه های توسعه کشور است و با وجود ظرفیت‌های بسیار کم نظیر زیست محیطی در جزیره کیش، در این حوزه پروژه‌های سرمایه گذاری لازم تعریف نشده است که ورود به این حوزه نه تنها می‌تواند موجب توسعه آن شود بلکه درآمد زایی بالایی نیز برای منطقه به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش در بخش دیگری از صحبت های خود مشارکت در اجرای پروژه ها را از دیگر برنامه های شرکت سرمایه گذاری وتوسعه کیش برشمرد و گفت: در اجرای پروژه ها می توانیم با بخش خصوصی مشارکت داشته باشیم. مشارکت در پروژه ها دو دستاورد برای منطقه آزاد کیش به همراه دارد یکی از آنها انتفاع از محل درآمدهای این پروژه به عنوان درآمد پایدار است و دیگری تقویت بخش خصوصی در اجرای پروژه که درنهایت به افزایش تراز مثبت اقتصادی منطقه و سود آوری برای دو طرف منتهی می شود.

  وی با تاکید بر اینکه خام فروشی زمین نباید محل درآمد زایی برای منطقه باشد گفت: معتقدیم که شرکت سرمایه گذاری نباید برای درآمد زایی به سمت فروش زمین حرکت کند. ظرفیت رسیدن به درآمد پایدار در کیش وجود دارد و ما عزم جدی برای حرکت در این مسیر داریم.

میرزایی افزود: با توجه به رویکرد فعلی تیم مدیریتی سازمان منطقه آزاد کیش که برمبنای تعامل گسترده با سرمایه گذاران است و در این مسیر، فضای خوبی برای دسترسی به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش فراهم شده ایجاد شرایط از سوی بالادستی ها برای اجرای صحیح وکامل قوانین اداره مناطق آزاد نقش زیادی در توسعه جزیره کیش و دیگر مناطق دارد.

وی درادامه از حذف بخشی از بروکراسی اداری در شرکت سرمایه گذاری وتوسعه کیش خبرداد و گفت: شیوه نامه‌های جدید برای تهسیل در سرمایه گذاری تعریف شده ، کارشناسی میزان درصد سهام‌ها تسهیل یافته و کل فرآیندهای شرکت به صورت چارت مشخص در حال انجام است و این درحالی است که ضمن کوتاه تر شدن روند، نظارت بر آن افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری وتوسعه کیش در پایان ایجاد حوزه های روابط عمومی ،تبلیغات و بازاریابی را ازدیگر اقداماتی دراین شرکت برشمرد که با هدف توسعه پایدار و افزایش قدرت مذاکره و مشارکت در راستای برند سازی جزیره کیش ایجاد شده است.

 

انتهای پیام/