شناسهٔ خبر: 67521379 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیران گلستان: مردم رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند

گنبدکاووس - ایرنا - تعدادی از ائمه جمعه و نیز فرمانداران برخی شهرستان‌های گلستان با اشاره به اهمیت حضور پرشور مردم در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از آنان خواستند شرکت در این رویداد مهم را به ساعات پایانی موکول نکنند.

صاحب‌خبر -

امامان جمعه و فرمانداران گلستان روز جمعه و پس از انداختن رای خود به صندوق، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزودند: مشارکت بالای مردم در انتخابات دشمنان انقلاب اسلامی را بیش از پیش مایوس و ناامید می‌کند.

امام جمعه گنبدکاووس با قدردانی از حضور در صحنه اقشار مختلف مردم ایران، استان گلستان و این شهرستان مرزی، بیان کرد: مسئولیت پذیری و قدرشناسی مردم برای حضور و مشارکت در صحنه‌های مختلف انقلاب به‌خصوص انتخابات بسیار بالاست.

حجت الاسلام محمود ترابی روز جمعه پس از انداختن رای در شعبه شماره یک مسجد قائمیه شهر گنبدکاووس به خبرنگار ایرنا گفت: مسئولیت پذیری مردم ایران به قدری بالاست که هر جا غفلت و کوتاهی در کارها مشاهده می‌شود آنان در اسرع وقت جبران می‌کنند.

وی بابیان اینکه مشارک مردم ایران در انتخابات و درجهان کم نظیر است، افزود: هیچ کشوری سراغ ندارید که در کمتر از ۴۰ روز مقدمات انتخابات ریاست جمهوری را فراهم و در کمال امنیت برگزار کند.

ترابی اضافه کرد: اگر در مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری مشارکت مردم اندکی کمتر از حد انتظار بود، به سبب سرعت عمل در برگزاری انتخابات بود.

وی ادامه داد: در این مرحله به سبب افزایش حساسیت‌ آن، مردم بیشتری با قدر و وقت شناسی در انتخابات شرکت خواهند کرد.

مدیران گلستان: مردم رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند حضور اهالی روستای توسکاچال مینودشت در انتخابات

فرماندار گنبدکاووس هم درحاشیه بازدید از شعب اخذ رای در این شهرستان به خبرنگار ایرنا بیان کرد: برای مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همانند مرحله نخست، ۲۳۰ شعبه اخذ رای که ۲۰۳ صندوق آن در بخش مرکزی و شهر گنبدکاووس و ۲۷ شعبه در بخش مرزی داشلی‌برون است، تدارک دیده شده است.

مهدی دهرویه افزو: از مجموع شعب اخذ رای پیش‌بینی شده ۱۶۸ صندوق ثابت و بقیه سیار است ضمن اینکه چهار هزار و ۵۰۰ عامل اجرایی، ناظر، بازرسی و انتظامی در برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حوزه انتخابیه این شهرستان مشارکت خواهند داشت.

وی از واجدین شرایط در گنبدکاووس از اقوام و مذاهب اسلامی خواست در ساعات اولیه در پای شعب اخذ رای حضور یابند.

امام جمعه آزادشهر هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و با دعوت از مردم این شهرستان برای حضور پرشور در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: مردم با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های اخذ رای یک‌بار دیگر حماسی ماندگاری را در این عرصه مهم سیاسی خلق کنند.

حجت الاسلام محمدصالح منصوری با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «نباید درصحنه انتخابات غفلت کرد»، افزود: وظیفه داریم ضمن حضور در انتخابات، دیگران را هم تشویق به حضور کنیم تا دشمنان بیش از پیش ناامید و مایوس شوند.

فرماندار آزادشهر هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از فراهم بودن تمامی شرایط برگزاری انتخابات در این شهرستان خبر داد و گفت: هم اکنون ۱۰۱ شعبه اخذ رای در مناطق شهری و روستایی آزادشهر درحال رای گیری از واجدین شرایط هستند.

سیدجواد کریمی افزود: انتظار ما از مردم حضور در شعب اخذ رای در ساعات اولیه صبح و موکول نکردن رای دادن به ساعات پایانی است.

همچنین حجت الاسلام شهاب‌الدین بابامحمدی امام جمعه نگین‌شهر از توابع آزادشهر هم با ابراز امیدواری از حضور پرشور مردم در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری، گفت: هرچه حضور مردم بیشتر باشد، دشمنان انقلاب مایوس‌تر خواهند شد ضمن اینکه مردم باحضور پرشور خود و انتخاب نامزد اصلح سبب تدوام راه شهیدان و سیدالشهدای خدمت شوند.

امام جمعه کلاله کلاله هم به ایرنا گفت: شرکت در انتخابات نه تنها یک فضیلت است بلکه یک ضرورت، امر واجب و جهاد سیاسی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام نجف‌علی قاسمی از مردم خواست در اولین فرصت، حماسه بدرقه شهدای خدمت را با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رای و انتخاب بهترین فرد برای حل مشکلات کشور، تکمیل کنند.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام ستاد انتخابات کشور از آنجا که هیچ کدام از نامزدها در انتخابات هشتم تیر ماه حد نصاب مطلق آرا را کسب نکردند انتخابات به دور دوم کشیده شد.

در انتخابات هشتم تیر ماه ۵۹۱ هزار و ۲۰۱ نفر گلستانی معادل ۴۱.۱۶ درصد در انتخابات شرکت کردند.

در مرحله نخست انتخابات چهاردهم در گلستان، مسعود پزشکیان ۲۷۵ هزار و ۳۶۶ رای، سعید جلیلی ۲۰۵ هزار و ۹۷۴ رای، محمدباقر قالیباف ۸۱ هزار و ۹۵ رای و مصطفی پورمحمدی پنج هزار و ۲۳ رای از مردم استان گرفتند.