شناسهٔ خبر: 67516641 - سرویس فرهنگی
منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

آیین تجلیل از هنرمندان عرصه سرود در یاسوج

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج ، امین درخشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این ایین گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که در حوزه سرود در دستور کار این اداره کل قرار گرفت در قالب قرارگاه شهید آوینی خانه سرود استان را راه اندازی کردیم و تعداد قابل توجهی تفاهم نامه در مرکز و شهرستان های استان برای تولید سرود منعقد شد.

امین درخشان افزود: امروز در همه برنامه های فرهنگی هنری، سرود را پایه و اساس قرار داده ایم و یک ظرفیت سازی و شناسایی استعدادهای ناب برای تولید آثار در حوزه موسیقی و سرود مد نظر است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: 700 کانون فرهنگی و هنری در استان داریم و یکی از برنامه های مهم این ستاد گرایش دادن نوجوانان و جوانان به سمت سرود است.

کریم لایقی اصل افزود: در خانه های سرودی که راه اندازی کرده ایم آموزش های لازم به علاقه مندان ارایه می شود و امیدواریم مربیان خوبی در این عرصه تربیت کنیم.

پیمان جمشیدی مدیر خانه سرود استان و مدیر مجموعه فرهنگی تربیتی منتخب کشوری پسران خورشید دراین ایین گفت: ۹۸ نفر از هنرمندان عرصه سرود در قالب سه گروه پسران خورشید ، بچه‌های بهشت و دختران آفتاب با حضور مسئولین استانی تجلیل شدند. 

جمشیدی افزود: در سال‌های اخیر گروه‌های سرود توانسته‌اند با نقش آفرینی و هنرنمایی خویش پیام‌های انقلاب را به بهترین شکل ممکن به مخاطبان انتقال دهند. وی گفت:مجموعه فرهنگی تربیتی پسران خورشید قریب به ۱۹ سال است که با تهیه و تولید آثار فاخر هنری و جذب ، تربیت و آموزش بیش از هزاران نفر در این حوزه توانسته است سکاندار حوزه هنر ،خاصه سرود، آواها و نغمه‌های آیینی و انقلابی در سطح کشور باشد.

وی ابراز داشت: شهریور ماه امسال گروه منتخب پسران خورشید عازم تهران خواهند بود و در جشنواره بین المللی سرود فجر حضور و به رقابت خواهند پرداخت.

در حاشیه این برنامه از آلبوم ملی نماهنگ سرود نغمه نقاره ها با موضوع امام رضا(ع) تولیدی دفتر موسیقی و سرود اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با اجرای گروه پسران خورشید و نیز از لباس های فرم و محلی جدید این گروه رونمایی شد.

آیین تجلیل از هنرمندان عرصه سرود در یاسوج .

آیین تجلیل از هنرمندان عرصه سرود در یاسوج

آیین تجلیل از هنرمندان عرصه سرود در یاسوج

آیین تجلیل از هنرمندان عرصه سرود در یاسوج + ( تصاویر)