شناسهٔ خبر: 67513322 - سرویس استانی
منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

۲۶۰۰ دانش آموز و موتورسوار گلستانی آموزش ها و خدمات ایمنی را فراگرفتند

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: در سه ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۶۰۰ دانش آموز مدارس حاشیه راهها و موتورسیکلت سوار استان از آموزش های لازم ترافیکی و خدمات ایمنی بهره مند شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، شاهین تفتیک رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به آموزش و خدمات ایمنی ۲۶۰۰ دانش آموز مدارس حاشیه راهها و راکبین موتورسوار، اظهارداشت: این آموزش ها با هدف ارتقای ایمنی عبور و مرور دانش آموزان و موتورسیکلت سواران و کاهش تصادفات و تلفات جاده ای ارائه شده است.

به گفته وی، در این طرح آموزشی بیش از ۲ هزار و یکصد قلم انواع کتابچه و بروشور آموزشی، فلش کارت، دفتر تکلیف ایمنی، مداد رنگی ، آویز شبرنگ کیف، پرچم گذربان مدرسه، جلیقه گذربان و کیف و کلاه ایمنی،شبرنگ و چراغ جلو و عقب موتور به همراه آموزش های اصولی و کاربردی به دانش آموزان و موتورسواران اهدا شد.

تفتیک افزود: روستاهای بهره مند از این آموزش ها شامل روستاهای لمسک،حسین آباد، گوزن فارس، تقی آباد،قرق، ابراهیم آباد و سیاهتلو در شهرستان گرگان، غفارحاجی و قرنجیک در گمیشان و قره بلاغ، باقرآباد، سنگدوین، بهلکه نفس،مهدی آباد و مزرعه کتول در شهرستان علی آباد و قاسم آباد در  آق قلا و لیوان شرقی و نوکنده در بندرگز می شوند.

وی، موتورسواران و دانش آموزان و عابرین پیاده را اقشار آسیب پذیری دانست که مطابق آمارها بیشترین سهم را در تصادفات و تلفات جاده ای از خود برجای می گذارند.

در استان گلستان ۱۷۰ مدرسه حاشیه راه و جود دارد.