شناسهٔ خبر: 67513270 - سرویس استانی
منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

پس از ده سال تعطیلی و با مقاوم‌سازی؛

کتابخانه عمومی «شهید علی علمی» شهرستان نقده بازگشایی شد

کتابخانه عمومی «شهید علمی» شهرستان نقده، که از سال ۱۳۹۳ تعطیل شده بود، پس از مقاوم‌سازی بازگشایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان غربی، آئین بازگشایی کتابخانه عمومی «شهید علی علمی» شهرستان نقده با حضور خانواده شهید؛ خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ محمد نوبخت نیا، فرماندار نقده؛ علی حیدرزاده، نماینده اداره کل راه و شهرسازی استان؛ مهدی عباس نژاد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان؛ حجت الاسلام سجاد مدنی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان؛ نمایندگان بنیاد علمی آموزشی قلم چی و دستگاه های اجرایی چهارشنبه ۱۳ تیرماه برگزار شد.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان غربی، ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت: امروز به برکت نام و یاد شهدا و خدمات فرهنگی دولت سیزدهم، کتابخانه عمومی شهید علمی به چرخه خدمت رسانی فرهنگی به مردم باز می گردد و میزبان عموم شهروندان خواهد بود.

کتابخانه عمومی «شهید علی علمی» شهرستان نقده بازگشایی شد

وی ادامه داد: شهرستان نقده دارای ۴ باب کتابخانه عمومی نهادی با بیش از سه هزار نفر عضو فعال است که کتابخانه شهید علمی با زیربنای بیش از ۱۳۵۰ مترمربع در دو طبقه و قریب به ۱۷ هزار منبع اطلاعاتی و با بخش‌های امانت و عضویت، کودک، نوجوان، نشریات، مرجع، سالن اجتماعات، سالن مطالعه و... اصلی ترین کتابخانه شهرستان محسوب می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تصریح کرد: این کتابخانه، که در سال ۱۳۸۶ افتتاح شد و از سال ۱۳۹۷ در محل نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نقده فعالیت داشت، پس از مقاوم‌سازی، مرمت و بازطراحی فضای داخلی توسط اداره کل راه و شهرسازی با اعتباری قریب به ۵۰ میلیارد ریال و تأمین تجهیزات جدید برای ارائه خدمات کتابخانه‌ای نوین با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار توسط این اداره کل امروز به بهره برداری رسید. ده میلیارد ریال از این اعتبار توسط بنیاد علمی آموزشی قلم چی به اداره کل کتابخانه های عمومی استان اهدا شده بود.

 وی با اشاره به رویکرد جدید کتابخانه های عمومی و فعالیت به عنوان باشگاه های فرهنگی اجتماعی گفت: کتابخانه های عمومی به دلیل داشتن منابع اطلاعاتی و فضای مورد نیاز، موثق ترین مکان برای آگاهی بخشی به جامعه، حفظ مشارکت و اعتماد مردمی هستند؛ در بازطراحی این کتابخانه، خدمات ویژه کودکان و نوجوانان، خدمات به گروه های خاص، سالن های مطالعه ویژه و... پیش بینی شده است؛ امید است با همراهی عموم و تنویر افکار عمومی، شاهد رونق بیش از پیش کتابخانه های عمومی باشیم.

معصومی در پایان، از تمامی دست اندرکاران بازسازی و بازگشایی این کتابخانه قدردانی کرد.

کتابخانه عمومی «شهید علی علمی» شهرستان نقده بازگشایی شد

 محمد نوبخت نیا، فرماندار شهرستان نقده ضمن ابراز خرسندی از بازگشایی این کتابخانه گفت: این کتابخانه مزین به نام شهید علی علمی است؛ شهدا، راه هدایت و امیدبخش نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و این کتابخانه با ارائه خدمات فرهنگی و آگاهی بخشی، در مسیر اهداف شهدا خواهد بود.

فرماندار نقده ادامه داد: بازگشایی این کتابخانه، از دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ، با شعار «ما می توانیم»،  برای مردم شهیدپرور شهرستان نقده است؛ شهید رئیسی و شهدای خدمت، با تمام توان در راستای اعتلای ایران اسلامی تلاش کردند و در نتیجه با ادامه راه ایشان، در حوزه فرهنگ و سایر حوزه ها باید قدردان زحمات ایشان باشیم.

 سخنرانی فرزند شهید علمی، شهردار پیشین نقده و بازدید از بخش های مختلف کتابخانه از دیگر بخش های این آئین بود.

شایان ذکر است، این کتابخانه که در سال ۱۳۸۶ در زمینی به مساحت ۲۳۷۰ مترمربع و با ۱۳۵۰ مترمربع زیربنا در دو طبقه افتتاح شد، در سال ۱۳۹۳ به دلیل نشست زمین و ریزش بخشی از سقف، تخلیه و تعطیل شده بود. عملیات مقاوم‌سازی، مرمت و بازطراحی فضای داخلی کتابخانه با تأمین اعتبار لازم در دولت سیزدهم آغاز شد و پس از ‍۱۰ سال تعطیلی در اختیار مردم و مخاطبان قرار گرفت.

کتابخانه عمومی «شهید علی علمی» شهرستان نقده بازگشایی شد

کتابخانه عمومی «شهید علی علمی» شهرستان نقده بازگشایی شد

گفتنی است، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، تیرماه ۱۴۰۱ در سفر استانی به آذربایجان غربی، ضمن بازدید از این پروژه همراه با فرماندار، دستورات لازم برای تکمیل و بهره برداری از آن را صادر کرده بود.

کتابخانه عمومی «شهید علی علمی» شهرستان نقده بازگشایی شد