شناسهٔ خبر: 67510283 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

سلامت و مشارکت ۲ موضوع مورد تاکید در انتخابات است

استاندار مازندران با اشاره به آمادگی استان برای برگزاری انتخابات سالم و تلاش همه مسئولان برای اجرای سالم و امن و فعالیت رقابتی گفت: سلامت و مشارکت ۲ موضوع در بحث انتخابات و مورد تاکید مقام معظم رهبری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

یوسف نوری، استاندار مازندران صبح امروز در جمع مدیران و متولیان برگزاری انتخابات، اظهار ‌کرد: مردم ما در تمام دوره‌های مختلف اسلامی در کنار و همراه انقلاب ایستادگی کردند و انتخابات در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان نماد مردم سالاری دینی از اهمیت بسزایی برخوردار است و قدرت جمهوری اسلامی ایران به حضور مشارکت حداکثری بستگی دارد. 

استاندار مازندران بیان کرد: این مهم در کشور ما نهادینه‌سازی شده و برای اجرا شورای نگهبان و قوه مجریه و برای امنیت نیروهای نظامی و انتظامی حضور فعال دارند که انتخاباتی سالم و امن و زمینه‌سازی ایجاد رقابتی سالم را رقم می‌زند. 

نوری با بیان اینکه همه ما از ستاد تا مسئول صندوق‌ها در این مسیر وظیفه داریم و امنیت انتخابات باید فراهم شود، افزود: سلامت و مشارکت ۲ موضوع در بحث انتخابات و مورد تاکید مقام معظم رهبری است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

استاندار مازندران با اشاره به موضوع رقابت یادآور شد: باید در این زمینه بحث اخلاق در همه بخش‌ها لحاظ شود و در این زمینه باید رئیس‌جمهور شهید یاد کنیم باوجود اینکه رئیس قوه قضاییه، دادستان و سایر بودند اما در تمام عرصه‌ها مثال‌زدنی بودند. 

نوری با تاکید بر اینکه رعایت اخلاق در چهار اصل مدنظر مقام معظم رهبری و سه مرحله انتخابات اصل است، اظهار کرد: باید بدانیم عزت، دوام و قوام نظام جمهوری اسلامی بر حضور حداکثری مردم در انتخابات است. 

وی بیان کرد: اینکه بتوانیم این حماسه انتخابات را در ادامه بدرقه حماسه رئیس‌جمهور شهید داشته باشیم، مهم است که باید براساس چهار اصل مورد تاکید مقام معظم رهبری باشد. 

استاندار مازندران با بیان اینکه وظایف و تکالیف برای همه تعیین شد، افزود: در زمینه ابلاغیه‌های شورای امنیت کشور باید توجه ویژه‌ای شود. 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه نباید از هدف‌مان غافل شویم، خاطرنشان کرد: باید با آرامش البته با اهتمام و تلاش مراقب باشیم شرایط دوقطبی ایجاد نشود اما رقابت باشد. 

استاندار مازندران ادامه داد: ممکن است بعد از اعلام نتایج کارناوال‌هایی توسط طرفداران کاندیداها صورت گیرد اما هیچ تجمعی بدون مجوز از فرمانداری‌ها جایز نیست. 

نوری با بیان اینکه اعلام نتایج انتخابات پیشاپیش قبل از اعلام رسمی جایز نیست، گفت: جشن بعد از انتخابات با رعایت ماه محرم باشد. 

استاندار مازندران با تاکید بر اهمیت حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، خاطرنشان کرد: برای مشارکت حداکثری باید تمام توان‌مان را بکار بگیریم. 

نوری با بیان اینکه جهاد تبیین باید بازگو شود، گفت: در رابطه با خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت سیزدهم باید بازخوانی شود؛ چراکه شهید رئیس‌جمهور ما را مسئول می‌کند. باید مسیر رئیس‌جمهور شهید ادامه پیدا کند؛ چرا که شهید برای خدمت شب و روز نمی‌شناخت. 

وی تذکر داد: در فضایی که ضدانقلاب‌ها برای مایوس کردن مردم وارد میدان شدند جهاد تبیین بهترین اقدام است و همه ما مکلف به این اقدام مهم هستیم. 

استاندار مازندران یادآور شد: بر اساس تکلیفی که داریم همه برای تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در معاهدات پیچیده بین‌المللی باید حضور پرشوری در انتخابات داشته باشیم که در این مسیر رعایت اخلاق انتخاباتی مورد تاکید است. 

انتهای پیام