شناسهٔ خبر: 67500367 - سرویس استانی
منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

عشایر بردسکن در انتخابات ریاست جمهوری بالاترین مشارکت را در استان ثبت کردند

رئیس اداره امور عشاری شهرستان بردسکن گفت: عشایر همیشه حضور حداکثری در انتخابات داشته و دارند و جامعه عشایری به عنوان یکی از مولدترین جوامع ایران بارها حضور حداکثری خود را در انتخابات به نمایش گذاشته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس خراسان، مهندس علی پناهنده گفت: علی رغم همه کمبودها و کاستی‌ها، ولی عشایر برای اقتدار عزت و حفظ نظام جمهوری اسلامی همواره در صف اول حمایت از انقلاب بوده‌اند و در انتخابات هشتم تیر ماه با مشارکت ۸۵ درصدی بالاترین رقم مشارکت در سطح استان به نام خود به ثبت رساندند.

رئیس اداره امور عشاری بردسکن افزود: از مجموع ۹۰ شعبه اخذ رای در شهرستان بردسکن ۱۳ شعبه آن در مناطق عشایری بود که قریب به ۱۷۰۰ نفر از عشایر واجد شرایط رای دادن در انتخابات هشتم تیرماه مشارکت ۸۵ درصدی را داشتند که از این لحاظ در بین مناطق عشایری استان مقام اول را به نام خود به ثبت رساندند.

وی گفت: در راستای حضور حداکثری عشایر در انتخابات بیش از ۱۰ نشست بصیرتی و جهاد تبیین با همکاری سپاه و بسیج در مناطق عشایری و گروه‌های مختلف عشایر برگزار شده است و یادواره شهدای عشایر نیز در دهستان درونه این شهرستان با حضور قشرهای مختلف مردم به ویژه عشایر منطقه برگزار شد.

پناهنده جمعیت عشایر منطقه را ۱۳۰۰ خانوار اعلام کرد و افزود: تمامی راه‌های مناطق عشایری که به لحاظ تردد مشکل داشته‌اند عملیات تیغ زنی انجام شده است که در روز انتخابات اعضای شعب اخذ رای بتوانند در مناطق عشایری حضور پیدا کنند.

رئیس اداره امور عشاری بردسکن ادامه داد: برای مرحله دوم انتخابات نیز تمامی تدابیر لازم در مناطق عشایری شهرستان اتخاذشده است و عشایر منطقه آماده یک حماسه دیگر در وز جمعه پانزدهم تیر ماه می‌باشند.