شناسهٔ خبر: 67499862 - سرویس سیاسی
منبع: اکونیوز | لینک خبر

بی‌طرفی و سلامت اصل کار ما در برگزاری انتخابات است - اکونیوز

اقتصاد ایران: رشت- استاندار گیلان گفت: بی‌طرفی، سلامت و صیانت از آرای مردم اصل کار ما در برگزاری انتخابات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مجموعه دولت در گیلان به مانند تمامی نقاط کشور، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به مانند دور نخست در سلامت کامل برگزار می‌کند، اظهار کرد: در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نیز با همان رویه و روحیه برای مشارکت حداکثری مردم تلاش خواهیم کرد و تحت تأثیر برخی رسانه‌ها قرار نخواهم گرفت.

وی با تاکید بر بی طرفی خود در انتخابات ریاست جمهوری بر اساس داشتن مسؤولیت اجرایی و قانونی گفت: روز گذشته لیست حمایتی برخی از وزرا و معاونین وزرای دولت نهم و دهم در یک خبرگزاری منتشر شد و اسم بنده هم بدون اطلاع قبلی در این خبرگزاری درج شد در حالی که بر اساس قانون مجریان حق حمایت از یک کاندیدای خاص را ندارند لذا به محض مطلع شدن از این اتفاق، اسم بنده از آن لیست منتشر شده حذف شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت شهید جمهور در همه عرصه‌ها به ویژه در برگزاری سلامت انتخابات اخلاق‌مدار بوده و در راستای قانون عمل می‌کند، اضافه کرد: یکی از کاندیداها مطالبی خلاف واقع در خصوص دخالت دولت شهید جمهور حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در انتخابات مطرح کردند که جای تأسف دارد زیرا بیان چنین مطالبی بدون شک جامعه را دچار آسیب خواهد کرد.

عباسی با تأکید بر اخلاق‌مداری تمامی کارگزاران دولت سیزدهم در برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: دولت شهید رئیسی دولت اخلاق و انصاف و قانون است و بحث دخالت در انتخابات به طور یقین انجام نخواهد گرفت زیرا صیانت از رأی مردم یک تکلیف شرعی و اخلاقی است.

وی یکی از اصول مهم در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را اصل بی طرفی مجریان انتخابات دانست و تصریح کرد: تمامی آرای مردم حق الناس است و وظیفه ما برقراری امنیت و سلامت انتخابات و همچنین صیانت از آرای مردم است.

استاندار گیلان با بیان اینکه تمامی استانداران، فرمانداران و بخشداران اصل بی‌طرفی خود را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند، افزود: در انتخابات دور اول ریاست جمهوری، تمامی فرمانداران، بخشداران و ستاد انتخاباتی استانداری گیلان با سلامت کامل به صیانت از آرای مردم پرداخته و بدون هیچ گونه مشکل قانونی انتخابات را برگزار کردند.