شناسهٔ خبر: 67497357 - سرویس استانی
منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

یک شهر در ایران به دمای هوای ۵۲ درجه رسید | گرم ترین شهرها کشور را بشناسید

یک نقطه در بوشهر تا ساعت ۱۴:۳۰ روز چهارشنبه ۱۳ تیرماه گرمترین نقطه کشور بود. به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، دمای هوای شهرستان شبانکاره ۵۲ درجه بالای صفر به ثبت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، امین حسین نقشینه به همشهری می گوید: «بعد از شبانکاره، سه نقطه در کشور دمای هوای ۵۰ درجه بالای صفر را به ثبت رساندند. یعنی دلگان در استان سیستان و بلوچستان و برازجان و آبپخش از استان بوشهر در این روز دمای هوای ۵۰ درجه را تجربه کردند.»

به گفته او، ۴ نقطه دیگر در کشور در این روز به دمای هوای ۴۹ درجه بالای صفر رسیدند. نقشینه عنوان می کند: «بمپور و ایرانشهر از استان سیستان و بلوچستان و دژکام دهرم استان فارس و امیدیه در استان خوزستان نیز جرو گرمترین نقاط کشور بودند.»

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، اهواز با دمای هوای ۴۸ درجه، بندرعباس با دمای هوای ۴۳ درجه و یزد با دمای هوای ۴۲ درجه گرمترین مراکز استان ها در روز چهارشنبه بودند.»

نقشینه همچنین درباره خُنک ترین مراکز استان ها در روز چهارشنبه اضافه می کند: «شهرکرد با دمای هوای ۱۱ درجه بالای صفر خنک ترین مرز استان بود. بعد از آن نیز اردبیل و همدان هر کدام با دمای هوای ۱۲ درجه و زنجان با دمای هوای ۱۳ درجه نیز جزو خنک ترین مراکز استان قلمداد شدند.»