شناسهٔ خبر: 67491254 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار کردستان عنوان کرد:

بازگشایی مسیر مطالبه‌گری مردم از دولت چهاردهم با مشارکت در انتخابات

دلنیا گوهری‌نژاد

استاندار کردستان بر اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کرد و گفت: بدون شک مشارکت مردم در انتخابات موجب توسعه همه‌جانبه و بازگشایی مسیر مطالبه‌گری برای استان خواهد شد.

صاحب‌خبر -

اسماعیل‌ زارعی‌کوشا روز سه‌شنبه ۱۲ تیر در مراسم تجلیل از دهیاران استان کردستان که در محل کتابخانه امام خامنه‌ای برگزار شد، با اشاره به اینکه نماد همراهی و همدلی مردم، حضور در صحنه‌های مختلف انقلاب از جمله انتخابات است، اظهار کرد: بدون شک مشارکت مردم در انتخابات موجب توسعه همه‌جانبه و بازگشایی مسیر مطالبه‌گری برای استان خواهد شد.

زارعی کوشا ادامە داد: دهیاران در خط مقدم خدمت‌رسانی در روستاها قرار دارند و بار عمده مسائل و مشکلات روستاها بر عهده آنان است، کاری که به واسطه محدود بودن امکانات و اعتبارات بسیار سخت، اما در عین حال ارزشمند است.

وی با بیان اینکه تعامل بسیار خوبی بین دهیاران و دستگاه‌های اجرایی وجود دارد، گفت: پیگیری، سماجت و دلسوزی بسیاری از دهیاران برای رفع مشکلات و توسعه روستاها قابل تقدیر است و این تلاش‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه به دلیل محدودیت اعتبارات امکان رفع تمام مشکلات روستا فراهم نشده است، افزود: در ابتدا کاری ۱۴۰۳ هستیم، اعتبارات تازه ابلاغ شده و کمیته برنامه‌ریزی در هفته آینده برگزار و اعتبارات روستایی تعیین تکلیف می‌شوند.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: استان کردستان برای سومین سال متوالی در جدول رده‌بندی استان‌ها در اعتبارات عمرانی رتبه دهم کشور را به خود اختصاص داده است، در حالی که تا سال ١۴٠٠ در جایگاه ۲۴ کشوری قرار داشت، لذا ارتقاء ۱۴ پله‌ای، نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم به استان است.

زارعی کوشا اضافه کرد: در طول عمر سه ساله دولت سیزدهم، شاهد اتفاقات بزرگی در حوزه زیرساختی و عمرانی در استان بودیم.‌ پایان سال ۱۳۹۹ کل کارکرد عمرانی استان ۴۲۴ میلیارد تومان بوده که ۷۰ درصد آن اوراق و اسناد خزانه بود.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ کارکرد عمرانی استان به ۲ هزار میلیارد تومان رسید اما در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در مجموع ۱۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان کارکرد عمرانی داشت که وضعیت استان نسبت به گذشته قابل قیاس نیست.

استاندار کردستان، سفرهای رئیس جمهور شهید را راهگشا و کمک کننده برای استان خواند و گفت: افتتاح کلان پروژه‌های استان، همچون راه‌آهن سنندج- همدان، فرودگاه سقز و… نتیجه نگاه توسعه محور آیت‌الله رئیسی به کردستان بود.

زارعی‌کوشا با تاکید بر قدرشناسی مردم کردستان، بیان کرد: مدیران و مردم کردستان باید از دولت چهاردهم مطالبات جدی و بزرگی همچون اتصال راه‌آهن سنندج به مرز باشماق، آبگیری سد ژاوه و … داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۳۰ همت پروژه تا پایان دولت فعلی و در هفته دولت افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: آنچه دولت، مجلس و مسئولان را دلگرم و متقاعد به کمک و توجه ویژه به استان می‌کند، همراهی مردم با دولت است.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه استقبال مردم از رئیس‌ جمهور شهید در استان دست ما را برای مطالبه‌گری باز گذاشت، گفت: نماد همراهی و همدلی مردم، حضور در صحنه‌های مختلف انقلاب از جمله انتخابات است.

زارعی‌کوشا بر اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کرد و افزود: بدون شک مشارکت مردم در انتخابات موجب توسعه همه‌جانبه و بازگشایی مسیر مطالبه‌گری برای استان خواهد شد.

وی به مشارکت ۱۰۰ درصدی برخی از روستاهای استان در دور اول انتخابات ریاست جمهور در روز ۸ تیر اشاره و اظهار کرد: از مردم استان درخواست می‌کنیم که با حضور در پای صندوق‌های رای در روز ۱۵ تیر، دست مسئولان استان را برای مطالبه‌گری از دولت چهاردهم باز بگذارند.

انتهای پیام