شناسهٔ خبر: 67485719 - سرویس فرهنگی
منبع: سینماپرس | لینک خبر

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیةالله:

«حرکت‌های جهادی» برای «دولت‌سازی»، «جامعه‌سازی» و «تمدن‌سازی» امر عجیب و غریبی نیست

سینماپرس: فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیةالله ضمن بیان اینکه، جهاد همواره رویارویی با دشمن در جبهه‌ها نیست، گفت: در گام دوم انقلاب دولت‌سازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی است که با امر جهادی محقق خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سینماپرس، آیین گرامیداشت و تجلیل از فعالان اجتماعی جبهه انقلاب اسلامی عصر روز سه‌شنبه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۳ در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم تعدادی از برترین کنشگران اجتماعی در عرصه‌های مختلف چون آسیب‌های اجتماعی، ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه، انواع گروه‌های جهادی و خیریه، ازدواج، عفاف و حجاب و… به معرفی و بیان دیدگاه‌های حوزه فعالیت خود پرداختند.

در این مراسم سرلشگر محمدعلی جعفری، فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیةالله الاعظم سپاه پاسداران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت بیان کرد: هنوز داغ شهادت رئیس جمهوری فقید را باور نداریم و امیدواریم بتوانیم این حوادث تکان‌دهنده را که هر از چند گاهی کام ملت ما را تلخ می‌کند، تحمل کنیم اما به یقین جز حسرت از دست دادن شهید رئیسی چیز دیگری در دل نداریم.

وی افزود: رئیس‌جمهوری فقید آسایش و رفاه را بر خود حرام کرده بود و تنها برای مردم و رفع مشکلات آن‌ها گام برمی‌داشت و گویی خستگی بر تن او کارساز نبود.

سرلشگر جعفری بیان کرد: آیا این سه سال خدمت بی‌دریغ باز هم تکرار خواهد شد؟ چیزی که این سه سال ریاست جمهوری را متمایز کرد، تلاش خستگی ناپذیر شهید رئیسی بود. شهید رئیسی رئیس جمهوری مردمی بود و برای مردم تلاش کرد و دولت مردم را تشکیل داد و برای مردم نیز شهید شد.

وی با تاکید بر این نکته که هنگامی شور انقلابی قلیان خواهد کرد که زمینه انقلابی و خدمت کردن فراهم باشد، گفت: در خاطرم هست که چه میزان شهید رئیسی برای احیای امر جهاد تلاش کرد و سرانجام نیز برای مردم به دیار باقی شتافت.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیةالله با بیان اینکه، جهاد همواره رویارویی در جبهه‌ها با دشمن نیست تصریح کرد: در گام دوم انقلاب دولت‌سازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی است که با امر جهادی محقق خواهد شد.

وی افزود: امروز حرکت‌های جهادی برای دولت‌سازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی امر عجیب و غریبی نیست و جامعه امروز نیازمند امر جهادی شما است. باید زمینه راه‌های بروز این مهم را فراهم آوریم.

این فرمانده سپاه، نقش حلقه‌های میانی و پیشکسوتان با تجربه برای به میدان آوردن مردم را دارای نقشی اساسی و غیرقابل انکار توصیف کرد و در خاتمه اظهار کرد: از همه حلقه‌های میانی و گروه‌های فعال جامعه که این نهضت بزرگ را رقم می‌زنند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

در ادامه این مراسم سه تن از فعالان اجتماعی عرصه‌های مختلف به روی صحنه آمدند.

مجتبی حیدری سازنده مجموعه فیلم‌های مستند «مشق نقش» درباره این مجموعه مستند توضیح داد: همان طور که نقش رئیس جمهوری مهم‌تر از شغل اوست، هر یک از کنشگران اجتماعی کشور به ویژه جهادگران عرصه رسانه‌ای نیز نقش‌شان از جایگاه و شغلشان مهم‌تر است.

وی افزود: تا کنون هفت قسمت از این مجموعه ۱۳ قسمتی را به اتمام رسانده‌ایم و شش قسمت دیگر از آن نیز به زودی به اتمام خواهد رسید.

حیدری در خاتمه اظهاراتش با انتقاد از گفته‌های نامزدهای انتخاباتی درباره شاخص‌های رشد ۸درصدی کشور، تاکید کرد: اگر روزی کشور به رشد ۸درصدی دست یابد، به دلیل نقش این عزیزان و کنشگران اجتماعی است.

در ادامه یکی از فعال زنان فعال در حوزه اشتغال زنان بی‌سرپرست از شهرستان میاندوآب با بیان خواسته‌ای از رئیس جمهوری گفت: کاش رئیس جمهوری منتخب به درد دل فعالان اقتصادی و اجتماعی برسد.

در ادامه نیز ساسان زارع عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین، بیان کرد: وقتی به شنیدن خاطرات هسته‌های مقاومت اجتماعی که با یکدیگر هسته‌ای مشترک را تشکیل نداده‌اند می‌نشینیم، خیلی اثرگذاری خاصی نخواهد داشت، اما همین که در کنار یکدیگر قرار بگیرند، یک کنش باشکوه و ویژه رقم خواهند زد.

وی تاکید کرد: جهادگران عرصه هوا فضای کشورمان در عملیات وعده صادق در کنار دستاوردهای دیگر تمدن ایرانی اسلامی در جهان درخشیدند.

شایان ذکر است در خاتمه این مراسم سه نشان به پاس فعالیت کنشگران عمدتا جوان و انقلابی کشور با عنوان نشان حرکت که به حلقه‌های میانی برتر ملی، نشان آتش به اختیاران که به کنشگران عرصه آسیب‌های اجتماعی اختصاص داشت، به همراه نشان سید خدمت به برگزیدگان اهدا شد.