شناسهٔ خبر: 67481885 - سرویس استانی
منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه:

طرح ویژه برخورد با تخلفات رانندگان حادثه‌ساز در کرمانشاه اجرایی می‌شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه از اجرای طرح ویژه برخورد با تخلفات رانندگان حادثه ساز در کرمانشاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه، اظهار کرد: طرح ویژه برخورد با تخلفات رانندگی حادثه ساز مدت ۴۸ ساعت و در روزهای ۱۲ و ۱۳ تیر اجرا خواهد شد.

وی افزود: تعداد معدودی از رانندگان، خیابان را برای شهروندان ناایمن و با انجام حرکات مخاطره‌آمیز امنیت ترافیکی سایرین را مختل می‌کنند.

رئیس پلیس راهور کرمانشاه تصریح کرد: خودروهای متخلف در اجرای این طرح ضمن اعمال قانون و ثبت نمره منفی در سوابق گواهینامه راننده متخلف، بر اساس قانون و طی هماهنگی با مقام محترم قضائی توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر تخلفات حادثه‌ساز ۲۰ گانه نظیر سرعت و سبقت غیرمجاز، حرکت به صورت مارپیچ، حرکات نمایشی، ورود ممنوع، حرکت خلاف جهت و … صحبت کردن با تلفن همراه نیز به علت سهم زیاد آن در وقوع تصادفات مشمول اجرای طرح می‌شود.

حیدری بیان داشت: برخورد با تخلفاتی نظیر عدم استفاده رانندگان و سرنشینان از کمربند ایمنی نیز به صورت ویژه در این طرح مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: همکاران ما در پلیس راهور استان توسط پلیس بزرگراه و گشت‌های خودرویی و موتوری محسوس و نامحسوس و همچنین با استفاده از تجهیزات کنترل هوشمند، به صورت کاملاً جدی بر رفتار ترافیکی رانندگان نظارت داشته و با افرادی که با انجام تخلفات رانندگی حادثه ساز انضباط و امنیت ترافیکی شهروندان را به مخاطره می‌اندازند بر اساس قانون قاطعانه برخورد می‌کنند.