شناسهٔ خبر: 67477793 - سرویس استانی
منبع: ایمنا | لینک خبر

۶۵۱ فقره پرونده قاچاق کالا در گلستان تشکیل شد

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان از تشکیل بیش از دوهزار پرونده در سال گذشته خبر داد و گفت: محکومان پرونده به پرداخت یک میلیارد و ۶۴۸ میلیون ریال محکوم شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، رضا انتصاری، ظهر امروز-سه‌شنبه دوازدهم تیر- در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سال گذشته در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تعداد دو هزار و ۵۸۳ فقره پرونده تشکیل شد که از این تعداد، یک هزار و۸۲۰ فقره پرونده محکوم به جرایم نقدی به ارزش یک میلیارد و ۶۴۸ میلیون ریال شدند.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون نیز، تعداد ۶۵۱ فقره پرونده در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شده است که از این تعداد، تاکنون ۴۹۲ فقره پرونده رسیدگی شده و محکوم به جریمه نقدی به مبلغ ۴۵۰ میلیارد و ۳۵۲ میلیون ریال شدند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان ضمن اشاره به مجاورت استان با گذرگاه استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان و مازندران، افزود: یکی از دغدغه‌های مهم ما در حوزه قاچاق کالا، موضوع سوخت است که متأسفانه برخی از کشاورزان ناآگاهانه مازاد سوخت خود را به فروش می‌رسانند.

وی از کشف باند سازمان‌یافته ملی قاچاق ۳۴ خودرو سواری خارجی به ارزش سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: کشف قاچاق سیگار حاشیه کشورهای دریای خزر به تعداد هشت میلیون و ۳۱۸ نخ به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال، کشف نفت کوره به میزان ۷۵۰ هزار لیتر و به ارزش ۷۰ میلیارد ریال، کشف هزار و ۲۰۰ کیسه کود شیمیایی یارانه‌ای به ارزش ۱۲ میلیارد ریال، کشف عتیقه و فلزات گران‌بها به ارزش ۱۵ میلیارد ریال و کشف ۹ میلیون لیتر قاچاق سوخت به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال از جمله اقدام‌های انجام شده در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گلستان طی سال قبل بوده است.