شناسهٔ خبر: 67476915 - سرویس سیاسی
منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

پزشکیان: بارها گفته‌ام که کارشناس همه رشته‌ها نیستم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: بارها گفته‌ام که من کارشناس همه رشته‌ها نیستم اما دیدگاهم خیلی روشن است؛ من به علم و کارشناسی معتقدم و به احقاق حقوق همه جامعه معتقد هستم.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری صبح امروز با جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در محل سالن همایش‌های رایزن دیدار  و گفتگو کرد.


مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در این نشست، گفت: من به دنبال اینکه پستی بگیرم و رئیس شوم نیستم و باید اینکه تصور کنید که من آمدم به هر قیمتی رأی بگیرم را از ذهن خود بیرون کنید، گفت: من بارها گفته‌ام که من کارشناس همه رشته‌ها نیستم اما دیدگاهم خیلی روشن است؛ من به علم و کارشناسی معتقدم و به احقاق حقوق همه جامعه معتقد هستم.


وی افزود: آنچه که از نظر اعتقادی به آن اعتقاد دارم مناظره‌ای ایست که ملائک باخدا درباره انسان می‌کنند؛ خداوند به انسان علوم، هنرمندی‌ها، مهارت‌ها و توانمندی‌ها را یاد داد و انسان مسجود ملائک شد چون دانایی، علم و هنر داشت نه اینکه نماز می‌خواند و روزه می‌گرفته سجده خدا می‌کرد؛ انسان که مورد سجده قرار می‌گیرد به دلیل علم و آگاهی و هنرش است.


نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد:  هنرمندان باید بتوانید وضعیت ناهمگونی که در جامعه به وجود آمده است را باهنر حل کنند؛ هنرمندان باید کمک کند تا من بتوانم کاری کنم. نگاه ما به هنر فرق می‌کند. هنرمندان باید بگویند که این ناهمگونی و واگرایی که در جامعه ایجاد شده است به چه شکلی کار کنیم که بتوانیم کنار هم قرار بگیریم و مملکت را به جایی که باید برسانیم. اینکه تصور کنید من کشتی نجات هستم، این‌گونه نیست بلکه من کارگزار تفکر و اندیشه‌ای خواهم بود که بتواند شایستگی، توانمندی، علم، مهارت و هنر و همچنین عزت و سربلندی ما را به ارمغان آورد.


پزشکیان عنوان کرد: من در جلسه جبهه اصلاحات گفتم که من در ابتدا اصول‌گرا هستم و اصولی که به آن اعتقاد دارم حق و عدالت است و من وظیفه دارم که با مردم بر اساس انصاف رفتار کنم و در حق کسی نامردی نکنم. همچنین گفته‌ام که اصلاحات را با تمام وجود باور دارم چرا که حق و عدالت وجود ندارد و باید اصلاح کنیم تا این حق و عدالت در جامعه ایجاد شود. ما آمده‌ایم برای کشور ایران و نسل‌های آینده ایران کاری بکنیم که وقتی بچه‌های ما ماندند و ما رفتیم از ما باعزت یاد کنند نه اینکه پشت سرمان بدوبیراه بگویند.


وی با تأکید بر اینکه هنر این نیست که اگر من بدعمل کردم شما جوابم را آن‌گونه بدهید، گفت: مطمئن باشید از حق‌وحقوق همه دفاع خواهیم کرد اما همه باید کمک کنند چرا که این تغییر به‌صورت لحظه‌ای اتفاق نخواهد افتاد.


در این نشست، سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی‌اکبر صالحی وزیر پیشین امور خارجه، حجت‌الاسلام سید مصطفی محقق داماد، غلامرضا عسگرپور، عبدالجبار کاکایی شاعر، محمدرضا نوروزپور مدیرعامل سابق ایرنا و روزنامه‌نگار، سعید سهیلی و احسان عبدی‌پور فیلمساز تعداد دیگری از هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر حضور  داشتند./ فارس