شناسهٔ خبر: 67466878 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

کارخانه نوآوری استان کرمان راه‌اندازی می‌شود

کرمان- ایرنا- تفاهمنامه همکاری مشترک معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، استانداری کرمان، شهرداری کرمان و شرکت آواپرداز کیهان کریمان در راستای ایجاد و راه‌اندازی کارخانه نوآوری استان کرمان منعقد شد تا به زودی راه‌اندازی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری کرمان، این تفاهم‌نامه امروز دوشنبه میان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، استانداری کرمان، شهرداری کرمان و شرکت آواپرداز کیهان کریمان به امضای استاندار کرمان و شهردار کرمان رسید.

استاندار کرمان گفت: ایجاد و راه‌اندازی کارخانه نوآوری استان کرمان با هدف توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و ایجاد کارآفرینی برای دانشجویان فارغ‌التحصیل، کار بزرگی است که در سال‌های بعد شاهد نتایج و اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود.
محمدمهدی فداکار با قدردانی از تلاش‌ها و پیگیری‌های شهرداری و شورای شهر کرمان در این زمینه افزود: با پیگیری‌های مداوم، زیرساخت خوبی در زمینه دانش‌بنیان ایجاد شد و شهرداری تنها ارگانی بود که توانست به خوبی از عهده این کار برآید و آن را به نتیجه برساند.
استاندار کرمان افزود: این کارخانه با اولویت نیازهای شهرداری دیده شده است، شهرداری نیازهای متعددی دارد که می‌تواند از خدمات خود به نفع مردم استفاده کند و این یک ظرفیت مهمی است که ضرورت آن برای شهر فراتر از انتظار است.

شهردار کرمان نیز در این نشست گفت: با وجود زیرساختی که فراهم شده است این اتفاق یک رویداد مبارک و مجموعه‌ای فاخر برای استان خواهد بود.

محسن تویسرکانی افزود: باید بتوانیم بطور فیزیکی نیز آن را عملی کنیم و برکات آن به بخش‌های دیگر هم برسد و شاهد تحول خوبی در استان باشیم.

این تفاهنامه در راستای سیاست‌های کلی کشور برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و ایجاد زیست بوم کارآفرینی برای دانشجویان فارغ‌التحصیل و با هدف حمایت از ایجاد و راه‌اندازی کارخانه نوآوری منعقد شد.