شناسهٔ خبر: 67442997 - سرویس سیاسی
منبع: رسا | لینک خبر

منابع عبری: اسرائیل توان تغییر واقعیت در شمال را ندارد

رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به اینکه مقامات سیاسی و نظامی این رژیم از تهدیدات خود برای حمله به لبنان عقب‌نشینی کرده‌اند،گزارش دادند: روند درگیری‌ها در حدود ۹ ماه گذشته ثابت بوده و هیچ تغییر استراتژیکی وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

رسانه‌های صهیونیستی که طی دو ماه گذشته عمده تمرکز خود را معطوف به بررسی توانمندی‌های نظامی مقاومت لبنان کرده‌اند، در جدیدترین گزارش خود در این زمینه اعلام کردند که حزب الله لبنان یکی از 5 قدرت بزرگ جهان از نظر تعداد موشک‌هایی که در اختیار دارد، است.

حزب‌الله یکی از 5 قدرت موشکی بزرگ جهان است

«رام عمیناخ» یکی از اعضای مجمع سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در این زمینه اعلام کرد: اسرائیلی‌ها میزان تهدیدات حزب الله را درک نمی‌کنند، زیرا این حزب دارای انبار موشکی بسیار بزرگی است و از نظر تعداد موشک‌هایی که در اختیار دارد، در میان 5 قدرت بزرگ جهان یعنی آمریکا، چین، روسیه و آلمان قرار می‌گیرد.

از طرف دیگر «امیر آویوی» یکی از مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود گفت: ما نمی‌توانیم با کابوس حزب الله زندگی کنیم.

«گای وارون» خبرنگار شبکه 12 رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی هم در این زمینه تاکید کرد: اسرائیلی‌ها زمانی که اخبار رسانه‌های خارجی را دنبال می‌کنند، احساس می‌کنند که تهدیدات از سوی اسرائیل در جبهه شمالی تشدید شده است، اما در عمل، روند درگیری‌ها در حدود 9 ماه گذشته ثابت بوده و هیچ تغییر استراتژیکی وجود ندارد. همچنین اسرائیل در حال حاضر نمی‌تواند واقعیت را در شمال تغییر دهد.

از سوی دیگر شهرک نشینان صهیونیست همچنان به هجمه‌های تند خود ضد مسئولان به ویژه کابینه و ارتش این رژیم که هیچ اقدامی برای رسیدگی به وضعیت شمال نمی کند، ادامه می‌دهند.

«دانی میران» دختر یکی از اسرای صهیونیست در نوار غزه در گفتگو با شبکه کان رژیم اشغالگر گفت: من در هتل در کنار آوارگان از جبهه شمالی هستم و متوجه شدم که هیچ یک از آنها نمی‌خواهند به خانه‌های خود برگردند؛ زیرا آینده‌ای در آنجا ندارند.

عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از تهدید حمله به لبنان

از طرف دیگر در حالی که مقامات صهیونیست به ویژه شخص «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر طی هفته‌های گذشته لفاظی‌های خود علیه لبنان را تشدید و تهدید به گسترش جنگ در جبهه شمالی می‌کردند، «یوآو گالانت» و زیر جنگ این رژیم در چند روز گذشته صراحتاً از تهدیدات خود در حمله گسترده به لبنان عقب‌نشینی کرده و خواستار اتخاذ یک راهکار سیاسی برای حل و فصل درگیری‌ها با حزب الله شد.

رسانه‌های عبری در این زمینه اعلام کردند که گالانت در خلال نشست کابینه تلاش کرد تا راهی برای آتش بس با لبنان پیدا کند؛ اما «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو، تلاش‌های گالانت را به شکست کشاند.

این رسانه‌ها گزارش دادند که «ران دریمر» وزیر امور راهبردی و نتانیاهو در پاسخ به درخواست گالانت، برای آرام کردن اوضاع در شمال گفتند که اگر در ازای برخی هماهنگی‌ها امکان جلوگیری از جنگ با لبنان وجود داشته باشد، خوب است.

رسانه‌های عبری در ادامه اعلام کردند: اما ایتمار بن گویر تاکید دارد که باید تحت هر شرایطی جنگ با لبنان انجام شود و نباید از آن جلوگیری کرد.

بر اساس این گزارش، به غیر از بن گویر و «بزالل اسموتریچ» دیگر وزیر افراطی کابینه نتانیاهو، همه در کابینه معتقدند که می‌توان از جنگ با لبنان جلوگیری کرد.

این درحالی است که چند روز قبل یکی از افسران ارشد نیروی هوایی ارتش اسرائیل که با جزئیات طرح‌های جنگی آشنایی دارد طی نامه‌ای به ستاد کل این ارتش، درباره آغاز عملیات نظامی گسترده علیه لبنان به هر قیمتی هشدار داده و از فرماندهان ارتش خواست تا به مقامات سیاسی اطلاع دهند که ارتش آماده جنگ مستمر در لبنان نیست و جنگ با لبنان، اسرائیل را به فاجعه راهبردی که بسیار بزرگتر از فاجعه 7 اکتبر است سوق می‌دهد.

روزنامه معاریو هم در گزارشی به قلم آلون بن دیوید، نویسنده و کارشناس صهیونیست تاکید کرد: ارتش اکنون برای جنگ گسترده در لبنان هیچ گونه آمادگی ندارد و نمی‌تواند به یک دستاورد بزرگ مقابل حزب الله برسد یا واقعیت جبهه شمالی را به شکل دراماتیک تغییر دهد. در بهترین حالت جنگ گسترده در شمال به یک حل و فصل بد و بهای دردناک برای اسرائیل ختم خواهد شد.