شناسهٔ خبر: 67428400 - سرویس اقتصادی
منبع: اکونیوز | لینک خبر

مجوزهای مواجه با تأخیر، خودکار صادر می‌شوند - اکونیوز

اقتصاد ایران: درگاه ملی مجوزهای در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در ادامه اجرای حکم قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار صدور خودکار تعداد ۱۰۲۹ عنوان مجوز با درخواست‌های مواجه با تأخیر از پنجشنبه گذشته فعال شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، در اطلاعیه درگاه ملی مجوزها آمده است: در ادامه اجرای حکم قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار (تبصره ۳ ماده ۷ مکرر)، صدور خودکار تعداد ۱۰۲۹ عنوان مجوز با درخواست‌های مواجه با تأخیر از روز پنجشنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۳ در درگاه ملی مجوزها فعال شد.

شایان ذکر است از سال گذشته تاکنون حدود ۲۷۰۰۰ درخواست مواجه با تأخیر از طریق درگاه ملی مجوزها صادر شده اند.

همه افرادی که از درگاه ملی مجوزها شناسه یکتا (مجوز الکترونیکی) دریافت می‌کنند تحت حمایت کامل قانون قرار دارند. از نظر دولت شناسه یکتا (مجوز الکترونیکی) کاملاً دارای اعتبار قانونی است و همه مجوزهای کاغذی به حکم قانون باید به شناسه یکتا تبدیل شوند.

دبیرخانه هیأت مقررات‌زدایی از همه مراجع صدور مجوز درخواست می‌کند درخواست‌های تأخیرخورده را در اسرع وقت به یکی از دو حالت صدور یا رد با ذکر دلیل، تعیین تکلیف کنند و هشدار می‌دهد؛ رد درخواست بدون دلیل موجه، معادل درخواست شرط اضافه از متقاضی مجوز است و جرم تلقی می‌شود.

خاطر نشان می‌سازد مراجع صدور مجوز می‌توانند در نظارت‌های پسینی اقدام مقتضی در خصوص ابطال، تعلیق یا لغو مجوز را دقیقاً بر اساس ملاحظات و مقررات قید شده در کاربرگ های ابطال، تعلیق و لغو انجام و از طریق سرویس به درگاه ملی مجوزها بادلایل مستدل برای درج در بانک کسب وکار اعلام نمایند.

لازم به ذکر است؛ ۲۳۸ هزار و ۲۸۶ درخواست با تأخیر مواجه شده که این درخواست‌ها روی ۴۸۵ عنوان مجوز از ۱۰۲۹ عنوان مجوز تعیین شده بود. از این تعداد درخواستی که با تأخیر مواجه شده بود برای ۱۲۷ هزار و ۳۵۱ درخواست، مجوز صادر و ۱۱۰ هزار و ۸۶۵ درخواست در صف صدور قرار گرفته اند و بتدریج در بانک کسب و کار هم درج می‌شوند.